måndag 17 oktober 2011

Commercial Street, indisk buffé och fotmassage!

C har besök av R´s systerson och idag skulle vi ut och visa honom lite " riktigt" Indien. Efter att ha följt med på fest här i Palm Meadows och på "India Night" i lördags kändes som det var dags att visa något annat än bara fester! Så vi drog iväg tillsammans med H och F också ner till Commercial Street. Som jag tycker är bland det roligaste här i Indien. Här känner man den indiska pulsen, man känner dofterna (OK ibland luktar det för mycket koskit!) och alla härliga färger. Vi hamnade hos den lätt tjuriga tanten som säljer textilier från Rajastan. Alltid har hon nytt att visa. Jag köpte några färggranna kuddfodral, med kameler, elefanter och dansande damer, till terassen. De vita som jag hade till de vita dynorna passade inte längre så bra till de bruna! Skulle dock köpt två till. De andra köpte överkast och dukar för glatta livet! Sedan hamnade vi i en affär med vackra smycken till saris. Oj, hit skulle vi gått före festen. Men jag är toknöjd med det halsband jag hade. Men det får nog bli ett till. Provade också en broderad ulljacka från Kashmir. Oj, vad det kommer bli snyggt till ett par svarta långa byxor. Ska bara skapa mig en prisbild! Vidare på de små gatorna och till Russel Market där vi köpte mango, avocado och någon form av mellanting mellan apelsin och grapefrukt! Efter denna långa och intensiva förmiddag åkte vi till Tattv och åt en god indisk buffe! God mat i fräsch och fin miljö. Priset för buffén? 325 rupies = 45 kr plus skatt och dricka! Mycket prisvärt! Servicevänligare får man leta efter. Alla "kabab" serverades vid bordet trots att det var buffe! Hög kvalitet på deras kabab och mycket gott. Och de gjorde några speciella kyckling curry till mig och H som inte äter nötter. Det är klass tycker jag! Efter lunchen ville H prova "Fish Spa". Tyvärr hade de bara plats för 4 samtidigt. Så jag gjorde "fotreflexologi" istället. Mycket skönt måste jag säga! Det gör jag nog igen! Tryck, press och massage på fötter och underben. Lite bilder blev det också idag!














Vill gärna dela med mig av en annan liten historia. När barnen hade sin fest här i fredags så blev det glass över i ett jättestort paket som stod och var smält när jag kom hem på natten. Jag satte den i diskhon. När Mary kom sa hon att hon ville ha det till barnen och tog och hällde upp den smälta glassen i en gammal glassburk. Jag sa till henne att jag inte var så glad åt det då det stått hela natten. Men sa att sätt åtminstone in det i frysen till du går hem. Idag när hon kom ville hon först se bilder på mig i sari. Och hon tyckte jag var så fin. Och sedan berättade hon att barnen blivit så glada för "glassen" och de hade tyckt det var så gott. Och det var första gången som de ätit glass. Mormor och jag har nu bestämt att vi ska åka hem till henne och barnen med glass (som inte var tinad i 12 timmar!) när de är på besök. Har inga ord att beskriva vad jag känner om detta men tror ni alla förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar