onsdag 19 oktober 2011

Promenad med klubba

Ibland undrar jag om det är golf jag håller på med eller om det bara är lång promenad med klubba i handen? Och ibland när inget går som man tänkt sig så får man tänka att det är en skön promenad i alla fall. Vet inte om det är någon annan sport som ger så mycket frustration som golf ger? Men de bra slagen finns i kroppen! Synd bara att jag inte alltid tar fram dem! Är inte nöjd med att göra 30 poäng (vill ju åtminstånde göra 36 poäng så jag åtminstone spelar på mitt handikapp!) Skönt är det i alla fall att komma bort från alla ljud, människor, tutande bilar, löst springande hundar en stund och komma ut i "naturen" och andas "frisk" luft och njuta av värmen och solen som bränner på huden. Det är alltid trevligt och kul att spela med de andra tjejerna. Varje vecka inser man att det är tur att man inte spelar för att försörja sig. Ingen golf blir det nu på flera veckor eftersom vi nu på söndag får besök av familjen S. Kul, kul! Vi ser verkligen fram emot att få besök. På onsdag nästa vecka åker vi till Darjeeling för att titta på Himalaya (och familjen S åker till Kerala för att njuta av lugnet på Backwater!) Så nu får golfklubborna snällt stå i vårt "pooja-rum" och vänta på nästa tillfälle att få följa med ut på promenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar