måndag 3 oktober 2011

Hemma med sjuk pojke!

Alexander har inte varit hemma från skolan och varit sjuk en enda dag sedan vi flyttade hit i augusti förra året. Men i natt ,precis när jag somnat, så vaknade vi av att det lät från Alexanders rum. Han kräktes! Fredrik sprang ner och hjälpte honom och sedan kom han upp och la sig bredvid mig. Och sov ända till 10! Lite lätt feber har han också och klagar lite på halsont. Tyvärr så var det inget jobb på skolan i slummen idag eftersom de också har exams precis som Karolina. Saknar dem när jag inte är där. Men idag var det ju faktiskt bra eftersom jag gärna ville vara hemma med Alexander. Annars hade han fått vara hemma med Mary som ju är här hela dagarna. Alexander och jag har spelat Othello och mini MIG, och Alexander har läst, tittat lite på tv och spelat lite PS3. Medan jag har pluggat lite grann!

Idag trodde vi det var extra aktivitet (friidrott) efter skolan för Karolinas del så jag skickade Ramesh för att hämta dem utrustad med nygjord fruktsallad att mumsa på, på vägen hem. Men när jag var nere vid bussen för att hämta H som skulle komma hem till oss en stund sa H när jag frågade vad han väntade på: " På Karolina". Och mycket riktigt här kommer också Karolina och W som jag skickat Ramesh att hämta halv sex! Ingen friidrott idag på grund av exams och regnet och åskan. Bara att ringa och kalla tillbaka Ramesh.

Jag som trodde monsunen var över. Men inte. Idag har det varit så varmt och kvavt att man blivit svettig bara man suttit på vår terass. Men så vid kanske tre blev det svalt och regnet kom. Värsta monsunskuren.

Jag tränar Mary på att laga mat tills vi får besök om 2 veckor! Och idag gjorde hon en god lammrätt, som jag hittade i en av mina kokböcker. Men när hon gått hem kokade jag den 2 timmar till och den blev väldigt mör och god! Till den friterad babymajs, ris och chapati!Gott, gott men lite starkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar