torsdag 20 oktober 2011

Galet trött på trafiken!

Ja, det är precis vad jag är! GALET TRÖTT på trafiken i Bangalore! Det blir bara värre och värre! Är just nu lika trött på den som jag var på SJ efter vinter 2010! Idag var nog värsta dagen hittills! Hade bestämt träff med en kompis på Leela Palace klockan 10. Åkte vid 9 eftersom det "normalt" en torsdag tar 50 minuter. Men inte idag inte! 1 timma och 50 minuter! Samma resa som på en söndag tar 20 minuter! Idag invigdes så äntligen Metron, mellan 3 stationer, och många skulle in och titta på invigningen och samtidigt stängde de av vägen vi åkte på för att politiker som kommit med flyg till gamla flygplatsen skulle köras till invigningen. Höll på att få krupp också då den vanliga u-sväng man är tvungen att göra för att komma tillbaka till Leela Palace idag var AVSTÄNGD! Vilket betydde ytterligare en kvart sen. Ville bli avsläppt och gå den sista biten, men fick inte för Ramesh. Det var för långt! Säkert 200 meter, eller så! Men när man väl är innanför dörrarna på Leela Palace är det glömt! Trevlig fika med N, därefter lite snabb shopping och en lunch på Barista! Mycket trevlig förmiddag i lyxig omgivning!

Vad metron kommer att göra för trafiken? Antagligen ingenting med de 3 stationer som är igång från och med idag. Men visst måste vi prova någon dag. Ramesh får köra oss till ena ändstationen och hämta oss på den andra!

Jag behövde strösocker, och strösocker finns bara i ett par affärer. En av dem nära Leela Palace. Brukar normalt skicka Ramesh att köpa men idag ville han inte åka tillbaka på grund av trafiken. Vi kom överens om att vi skulle göra det på hemvägen. Men då bad jag Ramesh följa med upp och handla eftersom jag tänkte köpa lite vatten, juice och annat som var slut. Och mataffären ligger på 4:e våning utan hiss. Många här skickar alltid sin chaufför och handlar all mat eller låter honom följa med och köra kundvagnen, men jag handlar oftast själv och skickar honom mest att köpa kött och vatten om jag inte hinner. Tyckte det var lite jobbigt att ha Ramesh som gick steget efter mig med kundvagnen när jag handlade (kommer inte att bli en vana!) och dessutom i en affär där jag bara handlat 3 gånger förut.
Nej, det får bli en tur till Hypercity imorgon så att jag får ordning på all mat tills familjen S kommer på söndag!

ABB har 80-tals-fest på jobbet idag och imorgon! Följande kort har de jublat åt idag! (Men det bjuder vi på!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar