tisdag 4 oktober 2011

Undra om det blir bruna eller röda....

....nya, dynor till våra rottingmöbler? Vi har haft vita dynor sedan vi köpte rottingmöblerna förra året. Snyggt har jag tyckt! Men tyvärr är de inte vita längre! En hel del fläckar och mögel! Eftersom de ligger ute hela tiden och det är fuktigt och taket läcker när monsunskurarna är som värst är de mer eller mindre svartprickiga av mögel. Så äntligen packade jag och Ramesh in dem i bilen idag för att som jag trodde få dem omklädda. Men det visade sig att de syra fodral som jag hämtar och trär på. Logiskt! Det som är mest spännade nu är att jag var tvungen att välja 2 olika tyger i fall det ena inte fanns. Så jag valde ett rött och ett brunt! Vad det blir? Ja det vet vi på måndag! Det är allt lite spännade här i Indien när man aldrig vet hur något ska bli!

Annars har Alexander varit hemma idag också! Lite febrig på morgonen och ont i huvudet. Sov medan jag var på gymmet och har piggnat till under dagen! Skönt!

Åt lunch med M och H idag på klubben. En härligt solig dag utan regn! Undrar om de tagit åt sig av kritiken på klubben, de drog ut stolarna, vi fick både menyer och mat snabbt! Man kan ju hoppas! Hoppas att det inte var en tillfällighet!

Hann en sväng till en ny inredningsbutik också! Inhandlade underbara kuddfodral i skinn med afrikanska tryck! Produceras i Indien och exporteras till Europa. Att dessa och den vackra, zebrarandiga filten kommer att passa bra hemma i Västerås tyckte Karolina också! Karolina som har blick för design såg direkt att det var afrikansk tema på kuddfodralen! Fredrik säger att jag redan packar containern för hemfärd! Inte dags förrän i maj. Men visst tänker jag på när jag handlar nu att det ska passa HEMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar