söndag 2 oktober 2011

Klättervägg och lååång väntan på mat!

I fredags var vi hos familjen D på trevlig fest! Åt massor av god mat och satt länge på deras terass medan strömmen gick fram och tillbaka och regnet öste ner utanför. Lite lätt blöta blev vi av att traska hem i natten. Tur det inte är så långt!





Igår var C och jag ute för att köpa en sari till henne. Första stopp en butik som vi båda sett, men aldrig stannat vid. Där fick vi gå upp på andra våningen och blev där förevisade massor av saris. Önskemålet var en mörkgrön sari. C fick prova flera stycken. Och vi gillade några stycken. Därefter åkte till lite mer "indiska" affärer, där de säljer lite billigare saris. Men vi kände att det inte kändes rätt, de såg lite för billiga ut. Så iväg till Forum Value Mall där flera sari-affärer finns. Efter några affärer och en hel del saris hittade vi en härligt grön sari i siden med gulddekorationer. Den fick det bli! Jag ska ha den kornblå sarin i siden Fredrik köpte till mig för flera år sedan. Jag har sytt upp en blus till den nu. Underkjol inköptes igår så nu behövs bara lite smycken för att lyxa till utstyrseln lite! Fredrik behöver ett par skor! Och sedan är vi klara!

Fredrik och jag tränade lite tennis igår också. Vilket är ganska kul! Första gången med mitt nya racket som införskaffades före sommaren! Tror dock inte jag kommer att kunna försörja mig på tennisen (heller)!

Idag hade vi egentligen (ett ganska stort gäng) svenskar tänkt att äta brunch. Men när jag ringde och bokade i fredags upplyste de om att det var "dry day" idag = ingen alkohol serverades på grund av Mahatma Gandis födelsedag. Och många hotell hade heller ingen brunch idag. Och halva nöjet med brunchen är ju faktiskt just champagnen! Så då ställde vi in brunchen. Istället åkte vi till ett aktivitetscenter utanför Bangalore, där det fanns klättervägg, fyrhjuling, paintball, skateboardramper och mycket annat. Det blev mest klättervägg för barnen. Karolina klättrade 4 gånger och nådde nästan ända upp! Nästa gång tror jag hon klarar det! Alexander klättrade inte men har nog samlat mod till nästa gång. Nästa gång ska vi också ha med skyddskläder så att "gubbarna" kan spela paintball! Och ta med sparkcyklarna och köra i ramperna! Ett trevligt ställe dit vi säkert åker fler gånger! Tror vi var ett gäng på 29 svenskar där idag!





Efter ett par timmar där kände vi oss hungriga, jag ringde ett av de nya, fina hotellen i närheten av Palm Meadows och frågade om vi kunde komma runt 20 personer om en timma. Och ja, det kunde vi. Lång väntan på maten blev det för alla utom vår familj som kanske fick mat efter 30 minuter. Vissa av de andra fick vänta EN OCH EN HALV TIMMA. Personalen började i väntan bombardera vårt bord med pommes frites, juicer och bröd för att stilla den värsta hungern. Notan halverades till 50% för att vi inte skulle vara FÖR missnöjda.....och med hopp om att vi kommer tillbaka.....

Just nu pluggar Karolina för fullt till både spanska- och historia-provet imorgon. Håll alla tummar ni kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar