onsdag 12 oktober 2011

Känner mig blåst på finalen...

Jag har ju ända sedan vi flyttade hit för drygt ett år sedan läst Logistik på distans från Örebro Universitet. 30 poäng avklarade och 15 nya på väg. Så var det då dags att söka vårens kurser senast lördag denna vecka och tog tag i det efter golfen. Att söka kurser nuförtiden är som att shoppa i en webbbutik. Bara att lägga i kundkorgen och checka ut. Betala slipper jag dock, eftersom jag bevisade mitt svenska medborgarskap i våras. Vilket jag inte behövde göra igen. Planen var ju att läsa alla 60 poäng i Logistik som de har på distans i Örebro och jag hade särskilt sett fram emot kursen "Inköp i Supply Management". Men till min stora förtvivlan har Örebro STÄLLT IN alla Logistikkurser på distans till våren. Det känns verkligen som om man blir blåst på finalen. Trist! Och jag som kom in på den kursen i våras men valde att läsa A-kurserna först....för att göra det i rätt ordning... Fick ihop några andra kurser i alla fall. Får se i vilken ordning jag sätter kurserna, verksamhetsutveckling, entreprenörskap, marknadsföring, affärsutveckling och "business intelligence". Funderar på det några dagar till! C och jag funderar på att läsa samma kurser så vi kan plugga ihop. Kanske blir det så? Eller kanske pluggar jag inte alls utan bara njuter av sista halvåret som lyxhustru? Om jag ska ägna mig åt golf när vi är tillbaka till Sverige är jag inte helt säker på! Kanske bättre med skogspromenader eller löpning? Jag tycker inte jag har förbättrat mig så mycket som jag hoppats på under dessa 14 månader. Visst, många slag är bättre, idag puttade jag till exempel hyfsat och en hel del andra slag var också hyfsade. Men vad hjälper det när man begår dyra misstag däremellan. Men hur som helst är det trevligt att spela golf varje onsdag! Troligen har jag inte tid att spela när vi kommer till Sverige igen så jag kanske inte behöver fundera över det beslutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar