fredag 30 september 2011

Sann glädje....

...kände jag när jag, efter flera månader utan, stod med en flaska balsamvinäger i famnen idag. Höll den ömt som en liten bebis! Åh, vad jag längtar efter att smaka den!

En annan liten rolig historia från idag var när jag för första gången här har köpt purjolök (finns verkligen inte alltid). Vi fick ju så god purjolök med kokt ägg hos våra tyska vänner för någon vecka sedan. Nu när jag kom hem och Mary bar in maten i köket gick hon direkt ut till tvättstugan med purjolöken. Hon trodde det var någon blomma att sätta i vas! Hon skrattade gott när jag berättade vad det var. Och det var första gången hon såg purjolök! Man kan undra vad som hänt om jag inte varit hemma! Troligen hade jag hittade den i en vas på bordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar