tisdag 14 juni 2011

Indien-spaning i Västerås!

Alexander är verkligen en vanemänniska. Istället för att gå till resväskan med kläder och ta något nytt imorse gick han till sin byrå med kläder. De kläder som ligger där är sånt som vi inte tog med till Indien för 10 månader sedan, antingen för varmt eller för litet. Det han fick fram i morse var ett par bruna halvkorta byxor, som nu var som shorts och en långärmad orange tröja med massor av Bamse på. Förkorta ärmar och kanske inte lika söt på en snart 8-årig pojke som på en 6-åring! Tror han insåg det snabbt själv och han bytte till en t-shirt istället!

I eftermiddags så var jag och Alexander en sväng på stan. Bytte batteri i 2 klockor. Känns skönt att äntligen ha en klocka på armen igen! Eftersom Karolina vuxit ur sina 3/4-byxor behövde hon några nya. Gick först till Lindex och vad får jag se, haremsbyxor till barn! Likadant på HM. Och jag som lämnat alla mina såna hemma i Indien, tyckte de passar bättre i Indien än här! Oj, vad man missar i modet när man har varit borta nästan ett år.

Nästa Indien-spaning var på Indiska. Vi ville känna lite Indiska vibbar! Där hade de massor av bastmattor med blommönster. Alla som följer bloggen kommer kanske ihåg min elefantmatta som inköptes i mars. Priset på Indiska var 249 kr och Mary som tyckte jag blivit lurad när jag betalade 135 rupies (knappt 20 kr). Kanske skulle fylla vår 40-fots container???

Alexander blev lite sur på mig när vi var i leksaksaffären när jag tyckte att det inte var en bra idé att köpa en Beyblade för 139 kr. De kostar mellan 199 och 349 rupies i Indien. Kanske bättre att köpa fler där????

1 kommentar:

  1. Kommer nog känna likadant när Alexander och Sebbe vill handla leksaker när vi är hemma i Sverige...

    SvaraRadera