fredag 3 juni 2011

Simtävlingar på Indus



Både igår och idag var det simtävlingar på Indus. Alexander tävlade igår och Karolina idag. Igår satt jag där hela förmiddagen och såg Alexander simma så bra (mycket bättre än jag trodde när jag såg honom simma i söndags). Men det räckte inte hela vägen till medalj. Han vann sina heat men blev 5:a på alla tre grenar han ställde upp i. Synd, som han simmade, var han värd en medalj! Jag stannade inte hela dagen på simtävlingen igår för vi skulle ju ha tack och hej då-lunch för I som flyttar hem. Men på väg hem från skolan började jag må illa. Och kände att jag inte skulle klara av att äta. C tvingade mig att äta en tekaka för att testa. Nej, det gick inte. Hem och lägga sig i sängen! Tror inte det var matförgiftning som A tyvärr fick när vi var på Taj Vivanta kvällen före och åt middag med I o L. Tror i stället att jag helt enkelt var uttorkad efter golfen i onsdags. Vilade hela eftermiddagen igår (och kvällen). Skickade Karolina till affären för att köpa några påsar chips. Tur man har stora barn som klarar sig ganska bra! Har druckit lite Resorb nu och är nog på banan igen. Men lite matt i pälsen var jag helt klart både i går kväll och imorse. Men troligen också för att jag inte ätit någon mat igår.

Vi hade en fantastiskt trevlig tack och hejdå-middag med I o L och några andra ABB-par i onsdags, med god mat! Synd att vi inte varit ute och ätit i denna konstellation tidigare under året som gått! Karolina och Alexander var hemma själva, Karolina ringde med jämna mellanrum för att kolla vad vi åt...Synd dock att A blev så sjuk! C och jag delade en indisk hummer som var god (men lite torr). Lite goda jumboräkor och en del annat blev det till förrätt!

Så lite matt i pälsen och med Karolina som skulle simma alla sina grenar efter lunch idag efter tidsschemat bestämde jag mig att ta det lugnt på förmiddagen. Jag och C gick på smyckesförsäljning före lunch. Väl där ringer A och säger att de är före i tidsplanen och att Karolina skulle simma om tre heat! Kastar mig i bilen men hinner inte! Karolina har simmat båda sina grenar och kom precis från vattnet när jag kom! Typiskt och Trist! Karolina hade vunnit sitt heat i crawl, men det blev ingen medalj. Många med ungefär samma tider! Om man har ett tidschema måste man väl följa det. Det som är före lunch är före lunch och det som är efter är efter. Det talade jag om för rektorn som försökte förklara att de föräldrar som var där ville skynda på. Det var inte bara jag som missade mitt barns tävlande på grund av detta! Att Karolina är besviken att jag inte hann dit är inte svårt att förstå! Att de dessutom ställde in stafetterna och slog ihop det till bara två, vilket gjorde att Karolina inte fick simma stafetterna för inte saken bättre! Allt bara för att skynda på före lunch. Att barnen dessutom fick vänta med sin lunch var kanske inte heller så tokbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar