tisdag 7 juni 2011

Tisdag med biobesök

Att gå på bio en tisdagskväll hör ju inte till vanligheten. Men eftersom det inte var någon läxa denna veckan, som vanligt från tisdagarna, så tyckte vi att vi kunde mysa med bio. "Kung Fu Panda 2" hade premiär här för någon vecka sedan. Riktigt kul och trevlig film. Karolina tyckte den var "connecting". (Vana vid engelska som de nu är!) Satt och väntade på nationalsången. Men den kom inte idag! Undrar varför? Pausen mitt i filmen hade de inte glömt (tyvärr!) Bio för 3 personer kostade idag 510 rupies = runt 70 kr. Att köpa 2 stora popcorn och en flaska Slice svider inte heller i plånboken = 30 kr! Borde inte kosta mer i Sverige heller att gå på bio. Fredrik är i Chennai och jobbar. Han har en grupp där också som han besöker ibland. Och ibland blev nu. Så inget biobesök för honom den här gången heller!

Karolina hade haft provlektioner i kemi och fysik i dag inför 6:an i höst. Så jag fick 2 lektioner av henne nu ikväll! Mycket hade de täckt in! Känner på mig att jag behöver gräva fram mina kemikunskaper.....

C var här och fikade en sväng innan vi var iväg på ytterligade en smyckesförsäljning i ett hus idag. En hel del snygga örhängen i silver fanns det. Men inget köp!

Jag åkte sedan till resebyrån för att betala vår Sri Lanka-resa! Känns skönt att ha en så häftig resa att se fram emot när vi är tillbaka från Sverige i slutet av juli. Det ska bli en spännande resa.

Besökte en affär för första gången idag med massor av vackra textilier . Den ligger på samma långa gata som resebyrån. Förstår dock inte varför jag inte varit där förut? Massor av vackra bomullsdukar, överkast och annat fanns gjorda med blocktryck. Två dukar med elefanter inhandlades, en rund och en liten fyrkantig. Kanske passar hemma på balkongen?

Funderar fortfarande på vad jag ska packa ner för kläder? Tänk vad enkelt det är med kläder här! Lite "kyligt" är det på morgonen nu! 23 grader! Borta är nu sommarvärmen på 35 grader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar