måndag 6 juni 2011

Nedräkningen har börjat!


Klassisk efterrättsbild från gårdagens brunch på Leela Palace! R undrade om jag verkligen skulle äta allt det där.....


Alexander hittade en efterrätt som han gillade......

Inte utan att vi börjat fundera på att snart bär det av hem! Den här veckan känns lite som en transportsträcka, men skolan slutar ju inte förrän på fredag och dagarna är inbokade med olika aktiviteter till vi åker till flygplatsen på lördag natt. Dock hade jag inget inbokat idag. Vilket gjorde att det kändes lite tomt. Inga uppsatser att pilla med och inget speciellt att göra. Det har blivit en hel del strötittande på SVTPlay idag, jag har läst lite och bakat tekakor. Jag hade några presenter kvar att köpa med oss hem till Sverige och var ute en kort tur här i närheten och blev faktiskt riktigt nöjd med de saker jag köpte. Dock var "bangles"-affären (armband) stängd och gatuförsäljaren som alltid är på plats hade inte dykt upp idag. Men vi åker väl förbi fler gånger denna veckan.
Hittade några roliga saker till oss också!


Söt liten piano-spelande Rajastan-gubbe!


"ljuslykta i form av en elefant"...)

Att det är mangosäsong har nog ingen missat. Och nu är det Litchi-säsong också! Köpte ett kilo idag. Intressant liten frukt med stor kärna (ser ut som en brun böna). Smakade sött och friskt!

Att monsunen har börjat blev jag varse i eftermiddags. Strax före halv fem när jag skulle gå och hämta barnen vid bussen blev det alldeles svart i huset. Konstigt tänkte jag. Men när jag stack ut näsan förstod jag varför. Det vräkte ner regn! Det var alldeles vitt i luften och vattnet forsade på vägarna. Raskt hämtade jag de två paraply vi har och begav mig till bussen. Halva jeanskjolen blev blöt på grund av hur det skvätte. Det fortsatte regna ändå mer när jag väntade på bussen och när vi gick tillbaka till huset var det säkert 20 cm vatten mot trottoarkanten på vägen. (Vägarna sluttar neråt mot trottoaren!). Gissa om barnen inte har några gympadojor att ta på sig imorgon! Efter en timma har det regnat färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar