onsdag 14 december 2011

Rena rama sjukstugan!

Igår kväll hade vi en trevlig kväll på restaurang Jalsa med några vänner här i Palm Meadows och C´s föräldrar som kom ner i söndags. Dock kändes Jalsa inte lika bra som vanligt, svårt att beställa dricka, och jag som inte vill ha mat med cashewnötter fick en kyckling med massor av cashewnötter. Tyvärr blev det mycket tråkiga biverkningar av middagen. TRE av åtta blev matförgiftade. Däribland Fredrik som har legat utslagen hela dagen. Så synd, vi som tyckt så bra om Jalsa!

Så jag som skulle åkt till Eagelton och spelat golf idag fick ställa in det. Fick inte ihop morgonrutinerna med frukost och lämning vid skolbussen av Alexander.  Och man måste åka redan klockan 7 för att komma dit någorlunda i tid! Synd! Det hade varit så kul! Nu får jag vila mig iform igen!

Slog in julklappar till tonerna av min härliga jul-spotify-lista på förmiddagen. Ute sken solen på de vajande palmerna. Kanske blir " Sjömansjul på Hawaii" årets jullåt? Eller blir det "Jag drömmer om en jul därhemma"? Det blir i alla fall inte "Driving home for christmas"!


Jag, Karolina och två kompisar till henne åkte sedan på förmiddagen till det nya shoppingcentret, Phoenix, för att handla julklappar! Karolina och kompisarna gick för sig själva. Vilket jag tror de tyckte var kul! Jag spatserade runt och njöt av de västerländska affärerna och vackra julskyltningar! Några julklappar blev det. Men nu tror jag inte det ska bli fler! Jul, kommer vi att fira när vi är hemma från Rajasthan igen, kanske den 30 december?






Mitt i allt julhandlande ringer de från skolan och säger att Alexander ligger hos sjuksköterskan och har feber och ont i huvudet. Bara att samla ihop alla barnen och åka hem. Och sedan vidare till skolan. Alexander som är lite förkyld har sedan sovit från och till hela eftermiddagen!


Nästa skada som inträffar idag är när Karolina sträcker ryggen när hon spelar friidrottsspelet på XBox hos en kompis. Orolig blir hon för sina finaler på fredag! 



Sedan kommer en till skada när Karolinas kompis kraschar med sin kick-board och jag tvättar såret. Och plåstra om.


Tycker sjuksköterskan har jobbat färdigt idag!

1 kommentar:

  1. Sjuk mamma till knäskrubbad unge, tackar för hjälpen! Tycker du sköter dig fin fint som sköterska!
    Kram från Svenssons

    SvaraRadera