torsdag 1 december 2011

Har ni spanat in Lonely Planets heta lista?


Vi har spanat in Lonely Planets heta lista (Expressen)

Bangalore

Indiens coolaste storstad enligt Lonely Planet heter Bangalore (Bengaluru). Belägen mitt i södra Indien är den en smältdegel av coola konst- och musikevenemang och nattlivet är i en klass för sig. Staden är också aktuell med en ny tunnelbana som lättar den annars tunga trafiken.

Bangalore är på plats 4 över städer som Lonely  Planet rekommenderar att besöka 2012. Listan toppas av London!

Tänk att vi bott i denna "coola" stad i nästan 1 och ett halvt år nu. Och inte har vi tagit del av varken de coola konst- och musikevenemangen eller nattlivet. Det närmaste vi varit musik var att vi nog hade tänkt gå på Metallica. Men vi var ju bortresta just då. Jag är lite fundersam till nattlivet. Enligt vad jag vet stänger barer och diskotek 23.30. Men vad vet jag? Senast vi var ute och åt middag med herr och fru D så skojade vi med Ramesh om att vi ville åka till nattklubb på vägen hem. Men kom fram till att det får vi nog göra vid 19-tiden nästa gång i stället! Det rika restaurangutbudet, affärerna och mycket annat har vi dock tagit del av. Och tunnelbanan (det mest över jord!) har kommit igång. Någon effekt på trafiken? Nej, jag tror inte det!

Idag har vi haft Karolina hemma för att plugga inför engelska-provet imorgon. Jag, mormor och morfar tog på förmiddagen en tur till vårt närmaste shoppingcenter, Forum value Mall, där vi hittade lite snygga toppar och jag köpte 2 fina, cerise fleecefiltar till Mary också. Dem ska hon få i julklapp så hon och dottern inte behöver frysa. På eftermiddagen gick mormor och morfar till poolen eftersom solen tittade fram. Och hade några sköna timmar där. Själv övervakade jag studierna (och rasterna som togs)!


1 kommentar:

  1. Kan ALDRIG tro, att det tog några raster?!

    Kram mamma H

    SvaraRadera