onsdag 30 november 2011

Trodde det vände idag!

Jag har inte tagit i eller titta på golfklubborna sedan golftävlingen för nästan 3 veckor sedan. Vi har haft fullt upp med annat. Men idag kände jag att det var dags igen. Mormor och morfar gick till poolen och njöt av solen som idag på förmiddagen åter igen sken från en klarblå himmel!
Det kändes stundom riktigt bra att spela golf idag. Långa, fina, raka slag. Precis som det ska vara. På de första nio hålen hade jag ett "flow" på tre hål, 2 par och en boogie! Puttarna gick också som de skulle idag. Läste dem bra och slog dem som jag tänkt! Trodde verkligen att idag skulle det lossna! Men icke! Tyvärr är jag för ojämn och kan inte hålla ihop spelet. Och efter "lunchpausen" mellan hål 9 och 10 började jag att rasa ihop! Dock en väldigt trevlig runda, precis som vanligt!

Karolina har haft matte-exam idag. Och hon tror det gick bra. Mormor, morfar och Karolina gick till klubben och åt lunch när Karolina kommit hem från skolan. Imorgon pluggar hon vidare  med engelska och då är det bland annat "Dr Jekyll och Mr Hyde" som gäller! Tung bok helt klart!

Vi har klätt vår "julgran" utanför dörren. Och i år fick de röda kulorna sällskap av lite rött glitter som införskaffades redan i oktober, under Diwali-festivalen. Vår oljelampa fick också lite glitter och vår nya tomte som vi fick av mormor och morfar har fått sin plats hos tempelgudinnan, pepparkakshuset i byggmodell är ihopsatt (igen) och står på soffbordet. Mer julpyntat än så kommer det inte att bli! Karolina tycker det känns konstigt att det är 1 december imorgon. Det är svårt att förhålla sig till årstider, månader och högtider. Det skulle precis lika gärna kunna vara maj eller någon annan månad som december.  Imorgon hoppas vi att vi kan titta på julkalendern på SVTPlay (och att den inte bara går i Sverige!) I år har de varsin chokladkalender, som de fick av mormor och morfar och vi har ett (eller faktiskt två) datumljus. Datumljuset saknade jag förra året, eftersom jag har haft det i hela mitt liv. Kanske kan detta förbereda oss mer inför julen i år?  Julen ska vi ju egentligen inte fira på traditionellt sätt eftersom vi ska bo i tält i öknen. Det ska bli spännande på många olika sätt! Kommer vi att sakna att fira jul? Ja, det vet vi om några veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar