tisdag 5 juni 2012

Diplom-utdelning

Alexander hävdar att jag inte var på plats på diplom-utdelningen förra året! ALLA andra mammor (och pappor) var på plats. Han säger att jag spelade golf.... Kanske var det så? Men i år var jag i alla fall på plats (tillsammans med 7 andra tappra föräldrar!). Alexander var den förste att få diplom. För "att ha frivilligt hjälpt till i klassen". Det andra var "för att ha varit en risktagare. Att han har tagit sig an utmaningar  med stor entusiasm". Även om alla barn fick minst ett diplom så är man alltid lite stolt! Och jag har skrivit det förut men skriver det igen! Jag är STOLT över hur bra både Karolina och Alexander klarat av skolan i Indien i två år. De har vuxit på många olika sätt.






Karolina vill att jag ska ta fram resväskorna! Men jag har svårt att börja packa. Och packa måste vi! Allt som ska användas de närmaste 8 veckorna i Sverige måste med hem i resväskor. Får se när inspirationen infinner sig? Att packa när vi åkte hit gjorde vi i största hast mellan vår semester i Spanien och flytten hit på några få dagar. Och då "stängde" vi huset också! Kanske är det så att man jobbar bäst under press? Och pressen har inte kommit ännu.

Imorse blev det en tur till gymmet. Karolina, som hade pluggdag idag, och jag gick sedan på försäljning av kort, papper, anteckningsböcker och annat innan jag gick till poolen! Tyvärr gick solen i moln efter en timma så inte mycket till solbränna hanns med att få! Lite mer färg vill jag gärna komma hem med!

Alexander jobbar med sin power-point-presentation om Cricket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar