onsdag 6 juni 2012

Tandläkaren...igen!

Undrar lite hur jag ska komma igång och packa? Kanske är det en bra början att ta fram resväskorna? Inspirationen vill inte infinna sig för packning....Tror det är för tidigt att packa!

Idag var det dags för ett tandläkarbesök igen. Femte besöket på en dryg vecka! Men idag tog bedövningen som den skulle och allt gick mycket bättre. Tack fina H för att du följer med mig som stöd! Ett nytt besök imorgon.... Och sen något/några nästa vecka! Sen ska det vara klart!

Med bedövning i halva ansiktet kände jag inte för den sista "svensk-lunchen" idag. Det var synd. Men jag hade svårt att äta så det blev en lunch med bästa vännerna på Toscano istället! Mysigt och kanske sista lunchen tillsammans....

Alexander sa när vi gick från bussen idag att det känns konstigt med bara en dag kvar i skolan. Och där har han ju helt rätt.  Han tyckte det kändes som första året. Det har gått så snabbt tycker han. Alexander vill helst inte åka hem. Han vill kombinera det bästa. Livet här i Indien med svensk mat!

Karolina har haft prov i engelska idag. Tills sent i går kväll slet hon med att tolka "Dr Jekyll och mr Hyde". En bok som man ibland läser på gymnasiet i Sverige... Och hon har läst den på engelska i femman! Men hon tyckte det hade gått bra. Bara ett prov kvar för henne, spanska på fredag. Sen är det över två månaders välförtjänt sommarlov!

Med  tunga steg har jag nu burit upp den första resväskan till sovrummet....


1 kommentar:

  1. Följer så gärna med när det behövs men du är jätteduktig!
    Har hela sovrummet fullt av väskor, men packat har jag inte!

    Kram H

    SvaraRadera