söndag 10 juni 2012

Skolslut, grillfest och avsked!

I fredags var det dags för Karolina att åka skolbussen en sista gång. Det fick hon göra alldeles själv eftersom kompisarna inte hade prov och Alexander skulle åka med mig till "student-lead conference"

Alexander visade i en pärm vad de gjort i de olika områdena under året och han hade gjort ett mattepapper till mig så att jag också fick jobba. Vi sa hej då till lärarna och delade ut blombuketter. Många fina ord om Alexander från lärarna! Spanskfröken tyckte han var som gjord för att prata spanska! Hon önskade att hon hade fått lära honom spanska ett år till!




Under tiden vi väntade på att Karolinas examen skulle vara över så gick Alexander och jag runt på skolan och fotograferade lite. 




Karolina hade sen fyra lärare som hon delade ut blommor till, så vi sprang runt och hittade tillslut alla! Alla hade fina ord att säga om Karolina också! 





Koreanska S var en av Karolinas bästisar från förra läsåret!

När vi väl samlat ihop alla tre familjerna åkte vi på gemensam lunch på italienska Toscano. Det var inte bara vi som kommit på den idén. En annan skolan hade abonnerat i princip hela restaurangen. Men efter lite väntan fick vi två bord och kunde äta vår lunch. Lite oindiskt så var de fotoböcker som Karolina beställt till kompisarna färdiga redan i fredags. Så båda kompisarna hann få dem innan K åkte hem! Tårfyllt avsked av kompisen K med familj på fredagskvällen. 

Så här såg creme brulen ut i fredags på Toscano! Hur den såg ut förra året ser man på inlägget från juni förra året....

I fredags kväll var vi hos familjen D på grill-knytis. Med gemensamma krafter fick vi till en supergrillfest! Så god oxfile var länge sedan jag åt! Tack familjen D! Vi avslutade kvällen med att skicka runt datorn så att alla fick välja "sina" låtar på Spotify. Det resulterade i många olika musikstilar!

I lördags åkte vi en snabb sväng till Phoenix och hämtade Karolinas nya glasögon. De blev verkligen superbra! Jag kastade i mig lite lunch innan vi fyra tjejer drog ner till city för shopping och middag! Vilken härlig, mysig och rolig sista dag vi fick tillsammans! Kommer att sakna er alla!

Fredrik var på Alexanders kompis T´s pappas 40-årsfest tills jag kom hem! 

Idag har vi hunnit med mycket olika saker. Vi har sagt hej då till Alexanders franske kompis G som åker hem i natt! Hem till Versailles! Också ett tårfyllt farväl! Vi har varit hemma på te hos Alexanders kompis T´s familj, varit på bio (Madagaskar 3) och ätit på nya mexikanska restaurangen Chilis! Och så lite shopping.....




En vecka kvar i huset....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar