tisdag 12 juni 2012

Från Raja-market till Grekland!

Ett (sista) besök på Raja-Market stod på min och Karolinas lista. Tillsammans med våra kompisar åkte vi en mamma-bil och en tjej-bil in till Raja-Market i morse. Alexander hade tur som sov hos T och slapp följa med. Det kändes lite renare än vanligt och luktade inte riktigt lika illa överallt. Lite smått och gott inhandlades. Fotkedjor, rökelse, haremsbyxor,pärlor och mobilväskor. Raja-Market - Check!











Karolina och jag åkte sedan vidare och åt lunch på Olive Beach. En av de första restaurangerna inne i city som vi åt på i augusti 2010. Härlig medelhavsmat i en Grekisk miljö! Svårt att tro att man är i Indien när man sitter där. Jag åt samma mat som första gången för att sluta cirkeln, Auberginerullar med spagetti, tomatsås och mozzarella! Karolina åt vegetarisk pasta och choklad-fondant! Olive-Beach - Check!








Nästa stopp blev varuhuset Lifestyle där jag kompletterade lite delar till vårt fina porslin. En te-kanna i samma serie får komma med till Sverige också! Mer porslin- Check!

Och nu ikväll kan jag också säga sari-blusar - Check och svarta byxor - Check!

Alexander har tillbringat två dagar och en natt med kompisen T. Men snart är det dags att säga hej då! I natt åker de till Skottland där de ska tillbringa sommaren innan de är tillbaka här igen. Alexanders kompis T frågade mig i eftermiddag om de fick adoptera Alexander! Jag funderade lite men kom snabbt fram till att vi tar med Alexander hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar