tisdag 19 juni 2012

Packade och klara!

Vi kom till Indien i augusti 2010 med 8 resväskor och två golfbagar och åker härifrån med 8 resväskor, två golfbagar, 111 kollin och en massa nya vänner och härliga minnen!

De fick knappt igen lastbilen när alla 111 kolli var på plats! Det är med skräck-blandad förtjusning som jag ser fram emot att få hem containern till Västerås! Samtidigt som jag ser fram emot att placera ut alla mässingssaker, dukar, kuddfodral och annat så får jag lätt panik när alla 111 kollin väller in! Tur vi har ett stort garage!

Vi checkade in på hotellet i Palm Meadows i går kväll och fick två stora dubbelrum som sitter ihop! Det var inte dumt med hotellfrukost vid poolen i morse. Vårt kylskåp har varit lite tomt de senaste dagarna....

Dagen har vi tillbringat i huset där packarna har fortsatt att packa! Karolina och jag har varit ute på två små "utflykter". En till en silversmed för att köpa några örhängen och sedan på eftermiddagen ett sista besök på Tuck Shop. Karolina och jag var där i går också i tron att det var i går de skulle fått in nya kläder, men så var inte fallet! Karolina köpte en söt tröja med Dumbo på och Alexander fick ett par jeans-shorts och en tennis-tröja. De kläder de fått in idag var konstigt nog mest svenska märken. Tyvärr inga Odd Molly (eller Desigual) men Karolina hittade en JC-blus, jag köpte en Vero Moda-blus och en frk-jeansklänning! Så vi var nöjda!
Utsikt från vår balkong

Sista lunchen i huset! Beställd från KFC och den fick ätas på golvet på vår lilla balkong, enda platsen där det inte var kartonger och folk som packade

På eftermiddagen hade vi också utflyttnings-inspektion  med hyresvärden. Vi tror att det gick bra i alla fall! De verkade inte ha några större anmärkningar på huset och tyckte vi varit bra hyresgäster eftersom de inte hört av oss....

Den fina present jag fick av Ramesh igår
Karolina och  Alexander gjorde fina Tack-kort till både Mary och Ramesh, som fick lite foton på oss också!





Jag borde egentligen publisera de sms som jag fått av Mary och hennes dotter ikväll. Jag skrev det igår men jag skriver det idag också. Jag är glad att ha kunnat hjälpa dem. Den tacksamhet som de visar är helt otrolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar