torsdag 2 december 2010

4-barns mamma för en stund!

Min kropp har inte bestämt sig för om den är sjuk eller inte. Varje morgon vaknar jag med lätt halsont! Idag bestämde jag mig att inte gå till gymmet och träna på grund av det. Istället jobbade jag på med min ena uppsats. Och kokade te på grönt te, färsk ingefära och vitlök och kanske har det hjälpt för det blev bättre. Mary sa att jag blivit förkyld för att jag gått ut tidigt i kylan igår. Jo vi gick ut på golfbanan vid 9.00 och det var säkert bara 18 grader!!!! Försökte förklara för henne att det var minus 20 i Sverige men vet inte om hon förstod! Svårt att greppa för dem tror jag!

Sedan iväg till A som bjudit in till lite mysigt julfika då hon hade besök av "Calcutta-mannen" som sålde handbroderade dukar och lakan. Fantastiska arbeten! Mycket " svenska" mönster. Många fina sommar-dukar och juldukar. Han har nog sålt till svenskor och europer och vet vad de vill ha! Funderar lite på om de är handsydda eller sydda med en mycket modern symaskin. Fästknutarna på baksidan tyder på att de är handsydda. Jag köpte en jullöpare som raskt hamnade på vårt matbord och även en löpare med broderade vita elefanter. Den passar ju överallt.






Ikväll har jag provat på att vara 4-barns mamma. Fick låna A och S när mamma C och pappa R skulle ut och kolla möbler. Det har gått jättebra. Har matat S och även bytt en bajs-blöja! Det gick det också! Alexander och A leker bra ihop vilket hjälper till och S kröp upp på en matstol bredvid Karolina när hon gjorde reklamaffisch och kollade på julkalendern. Det var nog datorn som drog tror jag. Där somnade han gulligt och lutade huvudet mot bordet. Gick inte lägga honom ner för då vaknade han. Känner igen det från Alexander, när han somnade i sin sittvagn och så fort vi försökte luta ner den vaknade han. Vet inte hur många spanska damer som störde sig på att han satt och sov. Men nu är de tillbakalämnade och allt som vanligt igen! Glad att det gick så bra!

2 kommentarer:

  1. Vilken härligt bild på vår son... Tack än en gång för hjälpen. Kramar Cissi

    SvaraRadera
  2. Hann tyvärr inte fram med kameran när han sov mot bordskanten. Jag gör gärna om det igen! gick ju så bra! kram

    SvaraRadera