onsdag 8 december 2010

Friidrottsdag på skolan



Idag hade Alexander friidrottsdag i skolan. Och idag var det ett helt annat väder än vi haft de senaste 2 dagarna. Igår var det käldrekord! 14 grader! Idag var försök inför stora friidrottsdagen ¨på fredag. Jag var ute på förmiddagen och fick se Alexander bli 2:a i sitt heat på 50 meter. Ivrigt tittandes omkring hur de andra sprang. Ingen finalplats blev det av det! Sa till honom att inte se sig omkring utan bara springa. Och då gick det utmärkt. Han vann sitt heat på 100 m och gick till final. Men den finalen visade sig vara idag och inte på fredag. Och tyvärr hade jag hunnit åka när han sprang den. Men han blev 3:a!!! Bra sprunget Alexander!!! Att det fanns en sprinter i honom hade jag ingen aaaaaaaaaaaaaaning om!!!! Men nu vet jag!

Efter en snabb lunch hemma drog jag vidare downtown för ett ärende inför jul. Var tvungen att fixa idag eftersom det ska med hem till jul! Blev trött på trafiken här idag. Har tillbringat över tre timmar i bilen idag. Alldeles för mycket! Först 1 timma fram och tillbaka till skolan och sedan drygt 2 timmar fram och tillbaka till city! Eftersom det tog såååå lång tid in till city idag så hann jag bara ett ärende och julklapparna till Mary och lite annat från Commercial Street får vänta tills nästa vecka.

Mary frågade mig på recept på glass idag. Hennes barn ville att hon skulle göra glass. Hon hade fått ett recept från en kompis och undrade om det var rätt ingredienser med grädde, ägg och socker. Och ja det är det ju. Grejen är bara att hon inte har någon frys så jag vet inte riktigt hur det ska gå till?

När Karolina kom hem ville hon baka lussekatter. Och så här smaskiga ser de ut!



Imorgon är det dags för Karolinas friidrottsdag. Så denna veckan blir det tre förmiddagar på skolan för min del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar