onsdag 22 december 2010

Same same but different!

Kvällen innan vi skulle åka hem fick jag ont i mina tänder, eller kanske ilningar? Typiskt tänkte jag och såg framför mig akutbesök hos tandläkaren i Sverige och värk hela vägen hem! Har använt Colgate sensitive tandkräm under flera år. Länge under hösten räckte min SVENSKA tub, men för ett tag sedan fick jag köpa den indiska varianten. Även om det heter sammar så är innehållet tyvärr inte detsamma. Köpte en SVENSK tub igår och det känns redan bättre! (Kanske ett besök hos indisk tandläkare är på sin plats ändå när vi är tillbaka?) Samma sak är det med LÓreals hårshampo som jag också använt i många år. Det är tyvärr ett billigare och sämre innehåll i det indiska, med starkare råvaror som torkar ut håret. Blir att bunkra lite här hemma!

Igår gick vi till skolan. Träffade Karolinas och Alexanders gamla lärare som blev så glada vi kom. Karolina och Alexander berättade glatt om alla projekt som de haft i höst i Indien. Vi skrattade lite åt att de Indiska lärarna tyckte det var konstigt att Alexander som skulle börja ettan inte kunde skriva skrivstil! Båda två stannade kvar på rast, julpyssel och jullunch och fick chans att träffa sina gamla klasskompisar. Karolinas kompis L, som hon gått tillsammans med sedan de var 1 år på dagis blev så glad att hon grät. Ja, det var verkligen starka känslor!

Barnen var ute och lekter i kylan igår. Byggde snökojor så att fötterna tappade känsel!

Vi njuter av att borsta tänderna i kranvatten, dricka kranvatten, dricka mjölk, äta bregott, skinka, rostbiff, herrgårdsost. Och igår kväll åt vi färsk lax med romsås som vi längtat efter.

Körde Fredrik till jobbet nu på morgonen. Konstigt att det inte alls kändes konstigt att efter så lång tid köra bil själv och det på höger sida i det hala vinterföret.

Nu blir det en tur till IKEA för att bunkra upp med värmeljus och annat livsnödvändigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar