torsdag 9 december 2010

Friidrottsdag igen


(Karolina på upploppet på 200 meter)
Idag var det friidrottsdag igen och då var det Karolinas tur att tävla i försöksheaten. Hon vann både sitt 100 meters heat och 200 meters heat. Otroligt imponerad av hur Karolina genomförde sitt 200 meters lopp. Att springa ifrån de andra på sista 100 metrarna när man är såååååååååååå trött! "I am impressed"! Jag kan fortfarande känna hur mjölksyran känns efter 150 meter. Så det var så bra gjort. Men gick inte till final tyvärr. Hon säger att de skrev fel på hennes tid. Och att någon som sprang mycket långsammare än henne gick till final. Det är inte helt otroligt! Det är ju Indien! Karolina säger i sin besvikelse att de inte ville ha några vita i finalen!!! Hon är djupt besviken att inte gå till final men glad att få springa i stafetten imorgon. För då är det dags för finaldagen. Kul att höra alla tjejerna i Karolinas klass som berömde henne hur snabb hon var till mig. Jag fick agera prisutdelare till kast med boll. Kul! Tror aldrig jag gjort det förut!


(Karolina vilar efter 200 meters loppet!)

Jag var sedan på trevlig och god lunch hos en norsk tjej, tillsammans med ett gäng andra svenskor.

Nu i kväll har vi varit och tränat inför lucia-firandet på måndag! Ska bli kul att få se ett luciatåg (till!) på luciadagen. Vi ska samlas alla hos en av de svenska familjerna och ha fira lucia och fika! Jag har lovat baka lite så jag hoppas att vi har ström på måndag! Det blir mysigt. För mörkt har vi det i alla fall på kvällarna även om vi inte har snö och kyla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar