torsdag 16 december 2010

Nu är det jullov!

Karolina är fortfarande sjuk. Hon har en förfärlig hosta men febern är nog nästan borta. Så ingen skola varken igår eller idag. Detta sörjde hon då hon hade velat träffa fröken och sina kompisar innan vi åker till Sverige på söndag.

Att vi ska åka hem om 3 dagar känns alldeles overkligt! Inte mycket behöver packas då vi har alla vinterkläder hemma. Så det blir lite julklappar och toalettsaker som ska ner. Förövrigt åker vi med tomma resväskor för att kunna packa med oss saker när vi åker tillbaka. Barnen har mycket leksaker, böcker och LEGO som ska med. Jag har också en hel lista på sådant som ska köpas alternativt plockas med från huset.

Idag har vi haft en ersättningschaufför eftersom vår bil kokade igår och skulle på service idag. Då går det inte att få sin chaufför men en ny bil. Utan chauffören hänger ihop med bilen. Varje gång vi har ersättningschufför inser jag vikten av en BRA chaufför. Alla vi får som ersättning är helt värdelösa. Så också idag. Skulle ut på ETT ärende. Köpa Marmelade på Fabindia, inte långt härifrån. Han förstod inte engelska och hade inte en aning om var det låg. Utan var på väg att köra helt fel flera gånger. Fick guida honom hela vägen. Sedan i eftermiddag skulle han åka härifrån för att hämta Fredrik. Det slutade med att han fick ringa Ramesh och fråga vart kontoret ligger. Ja,jag är faktiskt ganska tacksam att Karolina var sjuk idag så jag slapp åka in till city som jag tänkt! Hade nog inte orkat med det....
Synd dock om Karolina som missade klassfesten idag.
Alexander hade klassfest och alla skulle ha en påse snacks med sig och vara semesterklädd. Alexander hade sin fina Sverige-t-shirt på sig eftersom vi ska åka till Sverige på semester! Ja det låter konstigt men så är det ju!

Kallt och fuktigt har det varit idag. Nog den första dagen sedan vi kom då jag på morgonen tyckte det var för kallt att sitta ute. Men tog på mig en långärmad tröja och en sjal över det och sedan har Karolina och jag suttit ute på terassen hela dagen med varsin dator. Karolina har kollat på julkalendern och lite annat och jag har jobbat med min andra uppsats. Helt plötsligt infann sig inspiration även för den. Det har den inte gjort förut. Men får jag bara knyta ihop trådarna när vi är tillbaka i januari så kan jag skicka in den också!
Men nu har vi jullov!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar