onsdag 10 augusti 2011

På banan igen

Fredrik är på plats på jobbet och barnen i skolan sedan i måndags. Nu gäller det för mig att hitta tillbaka till mina rutiner och aktiviteter. Och idag var jag så på banan igen jag också. På golfbanan. Riktigt kul att spela igen. Och kul att träffa de andra golftjejerna igen. Idag var vi 5 tjejer/damer så vi fick dela på oss i två bollar annars går det alldeles för långsamt. Spelade ganska hyfsat från och med hål 8. Och det visade sig när jag räknat ihop poängen att det faktiskt blev en sänkning av handikappet. Igen! Kul, kul! Kan jag bara få lite mer känsla för inspelen och puttarna så kan jag nog putsa lite till....Ganska varmt och kvavt var det på banan idag. Runt 26 grader och ganska fuktigt.


Pest-controlen som gjordes i huset när vi var på Sri Lanka var inte helt effektiv. Har haft massor av mini,mini-myror på köksbänken, jättestora i Fredriks och mitt badrum och lite halvstora i tv-rummet. Så idag kom det och sprutade "biologiskt". Undrar vad det innebär? Skulle inte lukta något och det gör det inte heller. Mary har städat efter besprutningen flera gånger idag. Hoppas verkligen de försvinner nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar