tisdag 23 augusti 2011

Premiärgolf på Eagleton



Jo, jag vet. Det är inte golfdag på tisdagar! Både Mary och mormor kommenterade: att golf brukar ju vara på onsdagar. Men M och jag bestämde oss för att vara lite "wild and crazy" att spela golf en tisdag och dessutom på en annan bana, Eagleton. Den finaste av golfbanorna i Bangalore, den har haft stora internationella tävlingar. Tyvärr ligger den också långt från oss. Det tog nästan 2 timmar dit och 1 och en halv hem! Vi hade stämt träff med ABB-tjejerna som bor norr om stan. Vi delade upp oss i två bollar och fick börja på hål 10 eftersom det var tävling. Vilken service när de vid hål 16 kom ut med kaffe i en golfbil (fick mitt te vid hål 17) tack vare att G fixat det så bra åt oss. En vansinnigt vacker bana, men ganska svår, speciellt när man inte spelat där förut. Dessutom lägger dessa caddies sig i mer av spelet, än att bara dra vagnen och välja klubben. Fick en hel del goda råd, som funkade bra. Lärde mig 2 nya slag. Trots detta gick det inte något vidare för mig idag. Eftersom vi gick ut på hål 10 fick vi inte äta lunch förrän på hål 6,med bara tre hål kvar. Vi var nog minst 3 som då vinglade in helt orkeslösa på restaurangen. Tack och lov för snabb service av ostomelett så att blodsockret gick upp igen!
Trevlig "utflykt" som vi tänker göra om!

Dessutom släpper jag mer och mer på matlagningen till Mary, som är såååå glad över att få laga mat. Igår gjorde hon en god blomkålscurry och idag när jag ringde henne från bilen frågade hon om hon inte skulle laga något. Tyckte inte det behövdes just då, men när vi satt och åt lunch ringde jag och bad henne förbereda potatis och morötter, vilket hon med glädje gjorde. Ska titta i kokboken om det är något hon kan göra imorgon!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar