måndag 8 augusti 2011

Vardag och herrbetjänt!

I lördags kväll kom vi hem från en underbar resa till Sri Lanka (inlägg och bilder kommer!)Söndagen gick åt till att packa upp, sortera tvätten och åka och handla. Vi hann också med en fika hos familjen D. C hade bakat en sockerkaka som nog var den allra högsta och finaste jag sett.

Vi gick också igenom alla skolkläder för att se om de fortfarande passade och vad som behövde införskaffas idag, första skoldagen. Ganska mycket fjärilar i de små magarna var det igår kväll. I vilka klasser skulle de hamna? Med vilka av sina gamla kompisar? Kom i säng i hyfsad tid efter att tittat på Rango. Ingen topprolig film tyckte jag men helt OK. Men Alexander skrattade gott åt den!

Så var det då vardag igen efter 8 härliga veckor utan skola.(Mitt sommarlov sträcker sig några veckor till innan det blir dags att dra igång mina Logistik-kurser igen!)

En sann njutning är frukosten nu när vi har SVENSKT bröd och Grevé-ost. Så mycket lättare livet blir med dessa 2 varor! Vi får se till att ha mycket Sverige-besök i höst som kan smuggla! Tack och lov åker Fredrik hem till Sverige i början av September och kan bunkra lite.

Jag, Karolina och Alexander åkte sedan till skolan eftersom vi hade missat informationsdagen förra veckan. Först lite Indisk byråkrati, ifyllnad av samma papper som förra året för att sedan kunna ta reda på vilka klasser de skulle gå i. Alexander sprang glatt iväg till sitt klassrum. Jag följde med Karolina som inte bara byter klass utan även byggnad och stadium. Mycket nytt för henne. Hämtade "lite" = några kg anteckningsböcker till Karolina och fick veta att skor finns på onsdag igen! Gick och försökte beställa den för Karolina obligatoriska datorn, men det gick inte om man inte hade en check med sig. Och det hade jag ju inte. Återbesök imorgon alltså!

I eftermiddag var jag sedan och hämtade de två fina "herrbetjänterna" i teak som C´s snickare gjort. Fantastiskt hantverk. Så nu blir det ordning på kläderna i sovrummet! Snickaren jobbar åt C´s grannar igen och gjorde stolar och bord. Jättefina. Kanske kan han göra de saker i teak som vi vill ta med oss hem i vår container? Nu gäller det bara att hitta modeller.



Karolina och Alexander kom nöjda och glada hem från skolan med bussen strax före fem. En lång men bra första dag efter sommarlovet. Så var vi igång igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar