fredag 19 augusti 2011

Fullt program


Så här snygga sandaler köpte jag på Cocoon på Leela Palace igår

Här har vår vardag dragit igång i ett rasande tempo!

Karolina har 4-5 läxor VARJE DAG. Men ganska korta läxor tack och lov. Så än så länge lägger hon färre timmar per dag än förra året. Att de inte är läxfria på fredagarna är lite synd. Man undar var vårt fredagsmys på terassen tog vägen när Karolina sitter och gör läxor till klockan 19! Karolina har börjat med spanska. Vilket hon tycker är superkul. Vilka underbara verktyg som finns på nätet. Google translate - är ju suveränt. Hjälpte Karolina med 20 meningar om hennes familj igår. Man kan till och med höra uttalet!

Idag ringde Alexanders fröken och meddelade att han inte skulle ha extra engelska utan också börja med spanska. Så även han har haft sin första lektion spanska idag! Har lärt sig färgerna på spanska.

Idag har jag knappt varit hemma en minut. Först till gymmet, direkt när bussen gått, sedan iväg och handla mat, först på Hypercity och sedan kött i köttaffären. Stannde också och köpte lite blommor eftersom jag skulle på fika i eftermiddag. Köpte lite vackra gladiolos till oss också och lite blommor till vår skål utanför dörren. Chauffören bar in kassarna och jag bad Mary plocka upp och in (brukar göra det själv!)Men hann inte idag eftersom jag skulle till klubben på lunch med ny, norsk bekant. Mary arrangerade blommorna fint också!
Trevlig lunch med norskan. Fick många bra tips om Kuala Lumpur. Hann bara hem och hämta blommorna innan det bar iväg på lite fika (och indisk skumpa) hos en ny svensk kompis.


Bild från blomsteraffären!

Vilken trevlig dag jag haft!Hur ska jag hinna plugga 2 kurser???? Ja, det ska nog gå!


Nu fnissas det för fullt då Karolinas svenska kompis ska sova över. Nära varann bor vi så hon kom med kudden under armen! Vi har haft traditionellt "fredagsmys" med Tacos! Nu myser vi med lite svenskt godis. Alexander kollar på Star wars i vårt sovrum på MIN dator, tjejerna kollar på film på tv:n och jag får hålla tillgodo med Karolinas minidator!

Jag hade bett Fredrik "gästblogga om sitt besök på substationen. Men han är ute på middag ikväll så det kanske blir en annan dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar