fredag 12 augusti 2011

Vegetarisk gäst??? Hur då?

Visste att det var något jag glömde skriva igår. Äntligen lämnade jag inte lite smått och gått på inramning. Tavlorna målade på gamla domstolspapper, vår nya batikbonad (elefantparad!) från Sri Lanka och en annan elefanttavla jag köpt. Mycket fina ramar att välja på. Får se hur kvalitet på inramningen blir när jag hämtar dem imorgon. Kanske tar jag med lite mer jag köpt och lämnar in? Har ju mina ark med olika indiska gudar och lite annat. Det gäller att få det gjort nu så vi kan njuta av det på väggarna här. Bilder kommer! Ramesh har noterat att jag/vi gillar elefanter!!!

Ska försöka få tag i lite fyllning till vår fotpall/kudde i skinn som också inköptes på Sri Lanka. Ramesh misslyckades igår. Hoppas på bättre tur idag. Annars får det bli en tur till Commercial Street och bröderna med gardinerna och överkast. De har fyllning till kuddar.

Fick hjärnsläpp igår då mannen i den tyska familjen vi bjudit in i kväll är vegetarian. Van som man är att de allra flesta äter kött så hade jag inga idéer. Hemma är det enklare när det finns quorn, sojakorvar och lite mer. Fick tack och lov ett bra tips av H vid skolbussen idag. Rödbetsbiffar! Så det får det bli!

Onsdagens pest-control verkar ha haft effekt. Imorse låg säkert ett 50-tal av de stora myrorna döda i vårt badrum och kanske ett 100-tal av de mellanstora, döda i tv-rummet! Vart de mini-mini tagit vägen bryr jag mig inte om så länge de är borta! 2 månaders garanti lämnade mannen på pest-control!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar