onsdag 24 augusti 2011

En riktig lyxhustrudag!

Började dagen med ett besök på gymmet (efter att barnen avlämnats vid skolbussen!) Alldeles för mycket muskler och styrka har försvunnit under sommaren. Måste byggas upp igen! Känner mig ruskigt svag och orkeslös i armarna på golfbanan.

Hade sedan bokat tid i SPA:et på klubben här på Palm Meadows för hårspa, hårklippning, pedikyr, nytt nagellack på tånaglarna och sist men allra otrevligast, trådning av ögonbrynen! Mitt hår var i torrt och bedrövligt skick och något radikalt behövdes göras! En tjej masserade in "emulgator" = inpackning i "varje" hårstrå i över en halvtimma, sedan huvudmassage, för att sedan sitta i en "gammaldags" torkhuv fast med ånga! Samtidigt gjorde en annan tjej fötterna och masserade underbenen. Vilken lyx! Fick också gott citronte i nya fina vita små tekoppar med gulddekor! Allt detta till ett pris som är lägre än för EN vanlig klippning hemma i Västerås. Bäst att passa på och unna sig! Håret känns mjukt och blankt så helt klart hade det effekt!

Efter detta hade jag bestämt träff med två svenska tjejer på italienska restaurangen Toscano. Vi slog till med 3- rätters lunch idag och blev tokmätta! Squashsoppa, Gorgonzolapasta och kaffe-creme brule blev det för min del.

Jag har ju släppt på mitt kontrollbehov! och låtit Mary laga lite mat. Och jag måste medge att det faktiskt är väldigt skönt att bara behöva göra lite när barnen kommer hem och ska göra läxa. Idag hade jag hittat ett recept på indiska köttbullar i curry. Tänkte att jag skulle lära henne att göra köttbullar. Men nej det behövdes inte! Det kunde hon redan. Hon läste receptet och var och handlade nya kryddor. Jag backade ut ut köket och insåg att jag inte skulle störa! Gott var det men lite väl starkt för Karolina och Alexander. Måste finjustera styrkan lite på hennes mat!

Ikväll hade jag 3 sjätte-klassare här som gjorde läxor tillsammans. Visst fnissas det men fokuserade är de allt och fick sitt jobb gjort. Lite otur var det då internet försvann just som de skulle ta reda på 15 sökmotorer!

Monsunen är tydligen försenad i år. Det regnar en hel del på nätterna vilket gör att allt känns fuktigt. Lakanen känns lätt fuktiga när man ska gå och lägga sig. La just i vårt täcke, eftersom bara lakan blev för kallt och fuktigt. Tycker också att det luktar fukt/mögel i Alexanders rum. Han bor på bottenvåningen. Måste ta reda på var det kommer ifrån. Garderoberna är öppna för att inte kläderna ska mögla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar