söndag 14 augusti 2011

Första helgen "back" in Bangalore!


Bild tagen från "vår" gata!

Ni som följt bloggen under vårt första år i Indien vet att jag räknade fredagar i början när vi kommit hit. Det slutade jag med efter ett tag. Nu har vi halvtid här i Indien och det här var första helgen tillbaka i vardagen. Veckan har gått snabbt! Både Karolina och Alexander trivs bra i skolan och i sina nya klasser. Så glad som Karolina varit den senaste veckan tror jag inte hon var på hela förra året. Kul med lite nya svenska familjer och barn!

I fredags hade vi en tysk familj här på middag. En ABB-familj från Tyskland med en kille som också går i 3: an på Indus. Tänk vad bra Wii-förenar barn som inte kan prata med varandra. En trevlig kväll med nya bekantskaper! Och rödbetsbiffarna blev uppskattade av både den tyske gästen och av Karolina. Mary fick gå lös i köket för första gången på ett år och bakade goda chipatibröd! Hon var så glad för det! Och det sista hon sa innan hon gick var: Madame, jag hoppas du äter nu, jag tvättade händerna 3 GÅNGER!!!


Mary stolt över sina chipati

Igår ställde Fredrik och jag väckarklockan på 06.00 och drog iväg till golfbanan redan klockan 7! Men vi var inte ensamma där. Två bussar med koreaner! Bollarna flög hursomhelst den här lördagen också och det skreks "fore" och "ball" från alla håll och kanter. Tydligen spelade de om pengar också så alla superkorta puttar skulle också sättas! Vi fick gå förbi två bollar men trots det fick vi vänta en hel del! Vem som vann? Fredrik vann även denna lördag med 1 poäng! Kul att vi spelar så jämt!

Karolina och Alexander var ensamma hemma tills Mary kom. När vi kom hem var H hos Alexander och lekte och han följde med när vi sedan gick till poolen och åt lunch och slappade resten av dagen. Karolina badade och lekte med sin nya kompis W. Där hon också åt kvällsmat.

Idag har vi tillbringat söndagen på Leela Palace på brunch tillsammans med 4 andra svenska familjer. Mycket trevlig eftermiddag med trevliga människor och god mat! Idag var nog den bästa gången på Leela Palace. Tyckte de lyckats bra med maten idag och creme brulen var en dröm!


Goda efterrätter.


Några efterrätter som slank ner i min mage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar