söndag 21 augusti 2011

Golf och en del annat!

Igår spelade vi golf med R, P, F och J ute på Clover. Min vanliga bana! Det blev en tjej- och en kill-boll. Vi i tjejbollen gick ut först och jag var rädd att vi skulle känna oss jagade av killarna. Men det gjorde vi inte! Vi spelade snabbt och ganska bra och höll dem därför på ett bra avstånd efter oss. Skrattade gott åt P´s caddie som låg på knä och ställde in hennes klubba. Jag fick "som vanligt" en gammal gubbe. Han drog vagnen och gav mig klubbor men inte mer. Han var dock snäppet bättre än gubben i onsdags! Min 7:a, nu med nytt skaft, funkade riktigt bra. Men jag som spelat utan 7:an har nästan vant mig av med den, som annars är den kanske mest spelade klubban! Mycket trevlig runda och en omelett till lunch blev det!

Medan vi spelade golf var Karolina och Alexander hemma. Karolina fixade frukost åt dem och nattgästen. Mary kom vi 9-tiden så de slapp vara helt själva. Mary hade ett digert program igår. Hon fixade pasta till alla 3 barnen, gjorde samosas, kokosnötschutney, bakade chapati och skalade potatis och sötpotatis. Skönt att jag äntligen kommit igång att låta henne laga lite mat!

R fick bjuda på damöl, så P och jag tog en bil och åkte hem till oss. Hann kasta in en kladdkaka innan jag hoppade in i duschen. För något gott till fikat behövde vi efter golfrundan. Nog den absolut bästa kladdkaka jag bakat sedan vi kom hit. Nu med FINT strösocker!

Tänk vad lätt det är med gäster en dag när man varit ute på golfbanan och med så mycket hjälp av Mary och bara har lite småsaker att själv fixa. Dessutom kom hon och diskade allt i morse! Kanske det bästa av allt ihop! Samosan (vegetariska) tillsammans med kokosnötschutneyn var jättegott. Det får hon göra snart igen! Berömde henne flera gånger idag! Sedan vart det oxfile med potatis/sötpotatisklyftor, sallad och tsatsiki och avslutningsvis ananas bakad i mörk rom med Baskin Robins goda vaniljglass!

En trevlig kväll hade vi. Efter maten satte vi oss på terassen igen. Och som det regnade! Det forsade ner från taket! Men höll det myggfritt!

Idag tog vi det lugnt. Fredrik och jag åkte en snabb sväng till närmaste shopping mall och köpte nya löparskor till Fredrik. En ny,svart golfpike från Puma blev det till mig. Tyvärr svårt att spela i vita kläder eftersom solksyddsmedlet färgar dem gula! Och ser man ut som jag så behöver man solskydd.

I eftermiddag var vi sedan på bio, Spy Kids. Riktigt kul film med en del roliga repliker. Schyst att betala 150 kr för 5 personer! Den ska spelas i 4 D med några doftkort, men tyvärr är inte vår närmaste biograf så modern utan det blev var helt vanlig 2D.

I fredags fick vi förresten post från Sverige! Det händer inte ofta men är kul när det händer. Dock mycket rättvist, Alexander fick grattiskort från mormor och morfar och Karolina från bästisen L i Sverige! Glad blev jag också att det halsband och den lilla nalle som Karolina fick från L fortfarande var kvar i kuvertet.

En trevlig helg med både full fart och lugn och avkoplling är till ända och en ny vecka imorgon. Mycket ska hända den här veckan, imorgon börjar jag på skolan i slummen, sedan lite golf, svensklunch på torsdag och på fredag Alexanders 8-årsdag och sent på fredagkväll resa till Kuala Lumpur!En hel del läxor ska göras också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar