fredag 26 augusti 2011

Grattis Alexander 8 år!



Idag är ingen vanlig dag, nej, det är Alexanders 8 årsdag! Tänk att min lille kille är 8 år!
När vi kom ner och skulle väcka honom med några presenter och sång imorse upptäckte vi efter en stund att det bara var täcket kvar i sängen. Alexander var så kissnödig att han var tvungen att gå på toa! Han fick krypa ner igen och vi började om från början!

Tänkte överraska honom med kanelbullar istället för tårta. Alexander älskar nämligen kanelbullar. Och några kanelbullar har jag inte bakat på ett helt år! Eftersom degarna jäste så dåligt förra året så såg jag framför mig några torra små bullar. Mary och jag hjälptes åt idag. Jag visade henne lite och hon gjorde likaddant. Hon är lättlärd och duktig. Och så fina bullar det blev. Stora och saftiga! Bland de bästa jag gjort. Mary fick en påse med sig hem. Först var hon lite tveksam till att ta hem dem då de inte har någon ugn! Fick förklara att de inte behöver värmas!

Eftermiddagen tillbringade jag annars på skolan som hade en föräldrareftermiddag för att lära känna andra föräldrar. Ganske kul. Pratade med en hel del både nya och gamla bekantskaper.

Jag bad Mary att hon skulle blåsa upp lite ballonger medan jag var borta. Och det hade hon gjort, både satt på dörren och upp för trappan! Jättefint!

Vi fikad med kanelbullar på terassen när vi kom hem och sedan fredagsmys med tacos (nu får jag spara på kryddorna!). Alexander är för söt och tacksam för det lilla. När han bar ut sin tallrik sa han: "tack mamma för kanelbullarna!" Sånt värmer en mammas hjärta!
En liten "kanelbullstårta" ska det bli innan vi om en och en halv timma åker till flygplatsen för destination Kuala Lumpur!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar