torsdag 25 augusti 2011

Svensklunch och trafikkaos (igen!)

Idag var det så dag för höstens första svensklunch. Sista torsdagen i varje månad försöker vi träffas och äta lunch tillsammans. 33 familjer finns nu med på "svensk-listan" och vi var 22 stycken som träffades idag för att äta lunch på orientalisk restaurang.C och jag var tidigt ute och åkte redan klockan 9 eftersom vi hade två saker vi skulle uträtta före lunchen, bokinköp på Gangaram och klädvisning av Pink India på Olive Beach. Trafiken håller på att göra mig smått galen. Trafiken nu är mycket värre än den var på hela förra året på grund av demonstrationer, metrobygge, vädret och ständigt fler bilar! Att det tog 1 timma och 40 minuter in till city idag gjorde att vi tyvärr fick stryka Pink India, design av en svensk dam. Synd, de som hade varit där hade handlat en del.

God och trevlig orientalisk buffe blev det i alla fall. Och billigt 400 rupies = mindre än 60 kr, inkluderat mat, fresh lime soda, vatten och dricks! Nog inte sista besöket där! Höll mig bara till vegetariskt idag. När jag kom över på sidan för non-veg var tallriken så full och när jag tog andra omgången blev det samma av det som var supergott.

Att 9 miljoners-staden Bangalore är liten visade sig återigen idag. Som jag kanske skrev när vi kom ner sprang jag på en ny svensk-norsk familj i Doha på vägen hit. Hursomhelst hade hon tackat nej till dagens svensklunch till förmån för lunch med sina grannar. När jag stod vid buffen visade det sig att de var på samma ställe. JA världen är verkligen liten! Det finns ju GANSKA gott om restauranger här i Bangalore!

På hemvägen följde vi med några av tjejerna till en möbelaffär som jag varit sugen på att besöka sedan i våras. En härlig indisk lampa, som nu sprider sitt sken i vårt tv-rum, blev inköpt! Verkligen mycket kul saker och möbler. Fler besök lär det bli även där! Bild på lampan kanske kommer någon dag!

Och imorgon är ingen vanlig dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar