tisdag 16 augusti 2011

Räddande ängel!

Att det är viktigt med en bra chaufför har jag skrivit om många gånger. Och vi har en suveränt bra chaufför, Ramesh! Idag fick han ett akut uppdrag! När jag kom hem efter att ha lämnat Karolina och Alexander vid bussen låg Karolinas skåpsnyckel kvar på hallgolvet. Tyckte verkligen synd om henne som inte skulle kunna komma åt sina böcker på hela dagen. Så jag ringde snabbt till Ramesh som var på hemväg från kontoret och ritade en karta var han skulle kunna hitta Karolina. Ramesh hittade Alexander på skolan, gav dem till honom och han hittade Karolina. Glad Karolina och glad chaufför! Sådana här uppdrag gillar han när han känner att han tillför något. Bra början på en vecka!

Idag skulle min volontär-kompis komma hit för planering. Bakade nog mitt livs sämsta kladdkaka. Hade tyvärr bara det grova sockret, som inte hinner smälta den korta stund som kladdkakan är i ugnen. Måste se till att köpa fint strösocker igen! Gick att äta men känns inte kul att bjuda på....Vi planerade upp lektioner fram till mitten av oktober, med olika pyssel och målning. Nu ska vi bara se hur det fungerar i praktiken.... Rapport kommer på måndag.

F stannade hela dagen, så vi hann med både ett besök på Fabindia, hämta mina tavlor, köpa kabinhakar till Karolina och lunch på klubben. En mycket trevlig dag med en ny bekantskap! Jag behöver inte berätta för Fredrik var jag varit på dagarna för han kan följa mina dagar genom de sms som han får efter varje kortköp.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar