onsdag 17 augusti 2011

Golf på lite indiskt vis

Idag så var det så dags att prova en annan golfbanan än den i närheten av skolan jag normalt brukar spela på. Jag och mina 2 svenska vänner som bor mer centralt och i norra Bangalore bestämde oss för att spela på Bangalore Golf Course inne i city. Det är den äldsta golfbanan i Bangalore och att bli medlem där är en omöjlighet. Lite lätt kaotiskt är det då flera hål delar fairway (vid ett tillfälle 3 stycken!) och andra delar utslag. När vi slog ut på första hålet slog några samtidigt ut på hål 7! Mycket folk överallt! Att golfbanan dessutom ligger inklämd och har vägar åt alla håll gör att man hör trafiken hela tiden och alla tutningar! Inte riktigt samma avkoppling som på Clover. (Om nu golf är avkopplande?)

Första 9 hålen gick hyfsat bra med tanke på omständigheterna och att det var en ny bana och man knappt visste vilken flagga man skulle slå mot! Att inte mina drivar funkade på sista 9:e gjorde det mindre kul! Regnet kom vi hål 17 men det kändes ganska skönt eftersom det varit ganska kvavt. Nästan så man njöt av regndropparna. Jag trodde hela tiden den caddy som jag hade skulle dö eftersom han hostade och hängde över mina klubbor hela tiden och knappt orkade bära bagen. Han blängde surt på mig när inte mina puttar gick som han hade pekat. P sa till mig att jag fick tänka på att vara tacksam för att jag inte bodde tillsammans med honom! Vi spelade nog lite halvdant allihop men hade en trevlig dag tillsammans! Lämnade också in min järn-sjua för omskaftning. (Kanske kommer ni ihåg att den slogs av i våras). Hoppas kunna hämta den imorgon.

Mitt hjärta stannade nästan på väg till golfbanan när en motorcyklist framför oss ramlade. Först trodde jag Ramesh hade kört på honom, speciellt när han kastade sig ur bilen för att hjälpa till. Då blundade jag och ville verkligen inte se hur illa det var. Men såg sedan i ögonvrån att han reste sig. Det visade sig att motorcyklisten, som kom i en väldig fart, kört rakt in i bilen framför, som blev rejält intryckt bak. När vi åkte därifrån så stod han i allafall upp på trottoaren. Skönt att det verkade gå bra och skönt också att Ramesh INTE var inblandad.

Vi planerar att åka till Kuala Lumpur nästa lördag. Så om någon har förslag på vad man inte får missa så tar vi tacksamt emot tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar