fredag 15 april 2011

Åska i luften

Efter en ganska mulen och kvav förmiddag kom så äntligen lite befriande åska och lite regn. Vilken underbar luft det blev. Kommer inte ihåg när det regnade senast. Men mer än välbehövligt var den den lilla regnskuren och åskan idag för att rensa luften. Sitter på terassen nu och väntar på att även Fredrik ska ha tagit helg. Lite fredagsmys ska det bli på terassen. Det fläktar in på terassen, vilket det normalt sett aldrig gör. Och luften är faktiskt lite skönt sval. Ja, vad märklig man kan bli. Att uppskatta lite åska och lite regn. Karolina och jag har förberett maten. Hittade såna där små fina kronärtskockor igen, dessa ska friteras och ätas med lite sötsur sås, sedan blir det blomkålsmos, kycklingfile och tomat och löksallad med tsatsiki.Karolina undrade nu ikväll när vi ska äta indisk mat nästa gång. Verkar som min indiska matlagning går hem!
Fredagsmys blev det på terassen när Fredrik kommit hem medans regnet smattrade på taket. Har nog aldrig njutit så av regnet.
"Vilken jädra smäll" skulle säkert Dynamit-Harry i Jönssonligan sagt om åsknedslaget inte långt härifrån när jag stod och lagade mat. SVART blev det i huset och i en liten stund trodde vi att det var så vi skulle få spendera fredagskvällen. Men inom någon minut kom extraströmmen igång och allt var som vanligt igen. Har nog aldrig hört en sådan smäll! Måste varit mycket, mycket nära som åskan slog ner.

Hade en trevlig fredagsförmiddag som vanligt. Med mosaikkurs och massa nyttigt prat! Mitt bord med påfågeln går långsamt framåt. Fick mer gjort idag än förra fredagen vilket visar att jag fått till tekniken något bättre. Såg idag att det nog kommer bli bra med de färger som jag valt.

Mary var ledsen idag eftersom någon har tagit deras honhund. Hon har haft 2 hundar, en hane och en hona. Men tydligen är honan försvunnen nu och dottern är helt förkrossad. Får hoppas den kommer tillbaka. Kan ju faktiskt ha blivit påkörd också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar