tisdag 19 april 2011

Mangokaka trots strömavbrott!

Fick lite lätt panik imorse när vi inte hade någon riktig ström. Lampor och så fungerar men inte UGNEN. Och jag som bjudit några tjejer på fika klockan 10! Att bara bjuda på havreflanen från frysen skulle kännas LITE fattigt. Några kex hade mina små "råttor" i och för sig sparat i skåpet och affärerna skulle inte hinna öppna till 10 när de skulle komma! Lite lätt panik helt klart men det är ju Indien och alla lever vi med elen som kommer och går! Gick i allafall och tränade på gymmet en sväng! Har kommit igång med gymmet riktigt bra sedan Maldiverna. Har dock inte kommit igång med yoga igen. Men det kanske kommer det med?
Tack och lov var strömmen tillbaka när jag kom från gymmet så jag hann baka kakan jag tänkt! En mangokaka! Svensk som man är tänkte jag baka en äpple-kaka men kom sedan på att det klart jag ska baka något med mango! Gogglade och hittade ett recept med lite "smul med kokos" på toppen. Blev riktigt god (om jag får säga det själv!) Ska absolut baka den fler gånger nu under mangosäsongen.
Trevligt med lite tjejfika på förmiddagen ute på terassen.

Eftermiddagen har sedan gått i logistikens tecken! Inte rent praktiskt utan teoretiskt! Har suttit och skrivit på min uppsats. Vilket är ganska kul! Hann också baka lite brödbullar i eftermiddag. Använde samma recept som förra gången eftersom de jäste! Kanske är det värmen som gör att det jäser som bara den nu? Eller så har jag lärt mig baka med torrjäst! Ja, nåt är det för nu blir det bullar och inte små hårda bollar!

Det mullrade och åskade i eftermiddag och i kväll och tillslut kom regnet även här. Fredrik skulle spelat tennis ikväll men det fick de tyvärr ställa in. Synd!

Men nu ska jag sova eftersom jag ska ut och spela golf imorgon klockan 7!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar