onsdag 27 april 2011

Ekorrar på terasstaket

Att vi har gott om ekorrar här har jag säkert skrivit om. Och att de väcker oss vid 6-tiden med sitt karaktäristiska läte har jag säkert också skrivit om. Och att de är så tama och springer på kanten av vår terass. I eftermiddag när jag satt på terassen for de med en väldig fart runt på väggarna med fluff i munnen. Tittade då upp och såg att i ett hörn av terasstaket (som är av tegel) så var tegelpannorna lite flyttade och det glipade säkert 5 cm. Om man tittade noga så såg man allt fluff de lagt där. Alltså har de byggt ett bo där. Och inte konstigt att det regnade in förra veckan. Kanske har de byggt något i avrinningen också? Ringde till "maintanence" och de skickade "pest control". De skulle alltså spraya bort ekorrarna. Men eftersom det inte var någon där så gjorde han inte det utan nöjde sig med att plocka bort boet de byggt och täta hålet med tidningspapper!!! Håller nog superbra nästa monsun-skur kommer! Ska bli spännade att se ekorrarna imorgon, om de letar efter sitt bo och kanske börjar bygga ett nytt. Vet att hos andra har de varit och noppat bort fransarna på mattor på terassen för att ha till bomaterial.

Onsdag = golf. Så även idag. Med avfärd redan klockan 7. Inga moln på himlen som svalkade idag. Kände lite "flow" på golfbanan idag. Skönt efter förra veckans katastrofrunda! Långa, fina utslag med drivern. 16 poäng ut och 20 hem gjorde att jag gick på mitt handikapp och det känns åtminstone ganska bra. Att jag vill sänka mitt handikapp ska jag inte skriva igen eftersom jag gjort det flera gånger innan. Så det gör jag inte.... Men ska prova att TRÄÄÄÄÄNA till hösten!

Nedan en liten förhandsvisning på Alexanders fina skolkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar