fredag 22 april 2011

Långfredag

Här är lite bilder från gårdagens experimenterande Alexander. Prydligare kemist får man leta efter!











Idag hade ju barnen sitt 1 dagars långa påsklov och vi hade tänkt gå till poolen och bada och ha det skönt! Men efter gårdagens och nattens regn-och åskoväder så var det fortfarande blött imorse. Och mulet! Inget badväder! Vi bestämde därför att gå på bio. RIO har ju fått bra recensioner så jag åkte iväg och köpte biljetter när jag var ute och fixade lite småsaker. Skulle köpa lite fina påskblommor tänkte jag, valde ut några lila små blommor och gula nejlikor som jag tänkte att de skulle göra en fin uppsättning av. Det blev verkligen inte den vackraste uppsättning jag sett! Men ibland orkar man bara inte klaga!

Att gå på bio var riktigt kul. Filmen var helt underbar, kul nästan hela tiden! Blev verkligen sugen på att åka till RIO de Janeiro! Att de spelade Indiens nationalsång innan filmen började och alla ställde sig upp är ju lite kul. En annan lite udda sak var att det var paus i filmen efter en timma. Alla sprang ut på toa och köpte nya popcorn och snabbt in igen då filmen började igen efter drygt 5 minuter! Att gå på bio är riktigt billigt. Vi betalade ca 100 kr för oss tre och en stor popcorn kostar drygt 10 kr. Lite skillnad mot i Sverige. Ny, fräsch bio med sköna stolar och bra luftkonditionering (nästan väl bra!)

Vi hann bara hem innan det började blåsa i träden och regnet och åskan kom. Även ikväll blev det störtskur under flera timmar med åska. Det slog nog der ganska nära idag också för en rejäl smäll var det. Elen har kommit och gått under hela kvällen. Tack och lov kommer hjälpelen igång snabbt! Att det skulle regna och åska så här på kvällarna nu när det är sommar hade jag inte räknat med. Det är ju INDISK sommar inte SVENSK sommar.

Ikväll var Fredrik iväg på After-work med några svenska ABB-killarna så vi fick fredagsmysa på egen hand. Med tacos idag faktiskt. Inte ofta nu för tiden måste jag säga. Men gott! Hade fått tag på superfin avocado till guacamole.

Att det är påsk och långfredag känns avlägset. Eftersom man inte känner av någon vår så är det svårt att förhålla sig till påsken! Karolina har gjort lite placeringskort med påskmotiv tills imorgon kväll. Annars har vi inget påskpynt. (Mer än de min ganska fula uppsättningen med lila och gula blommor). Fick tag i 3 buntar sparris idag! Lite vårlikt och påskigt ska jag försöka få till imorgon. Inte lätt att planera en påskmeny när alla rätter faller på någon ingrediens!

4 kommentarer:

  1. Men för h-e, nu måste Alex lära sin klasskompis att knyta slipsen!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr knyter inte alla pappor så bra som Fredrik! Helt klart något de borde lära ut i skolan! Tyvärr ser många slipsknutar ut som kompisens!

    SvaraRadera
  3. Glad påsk på er ifrån familjen Dahlgrens som är uppe sent och packar...

    SvaraRadera
  4. Detsamma Cissi! Hoppas ni får det riktigt skönt!

    SvaraRadera