fredag 8 april 2011

Jakt på solpuder

I 25 år har jag använt Lancomes hudvård och make-up. När vi var här i juni förra året på pre-visit blev jag glad när det stora varuhuset Lifestyle hade en Lancome-disk. För det är just hade som gäller angående Lancome och Indien just nu. Lancome-diskarna är stängda och på flygplatsen stod några produkter längst ner på en hylla med 65% rabatt. Köpte en make-up cream för 15 dollar, vilket kan anses juste! Mitt solpuder är på upphällningen och jag skulle verkligen behöva ett nytt. Men vilket märke ska man köpa? Ingen aning? Vill ju bara ha ett Lancome-puder! Kanske får jag ta till min mineral make up från i.d. tills sommaren kommer och jag återigen kommer i närheten av en Lancome-disk. Inte utan att man undrar vad som har hänt mellan Lancome och Indien? Något måste det vara! Skulle enligt personalen på flygplatsen här i Bangalore komma tillbaka om 9 månader!!! Vilken vanemänniska man är! Kanske ska jag ändå passa på och testa någon annat! Kan ju finnas något som är bättre! Med tanke på att jag är sådan vanemännsika så skulle jag pendla med tåget till Sumpan och inte sitta i Indien. Så det kanske finns hopp! Kanske ska jag våga prova ett annat märke också!

35 grader är ju något man önskar sig någon vecka eller två på semestern. Det är ju ingen temperatur man är van att leva ett normalt liv i. När man på semestern har 35 grader ligger man ju mest och solar,badar och läser i skuggan av en palm och tar det allmänt lugnt. Äter mest på restaurang sent på kvällen. Men 35 grader är sedan 1 månad tillbaka vår vardag. Jag tycker det är svårt att få till vardagslivet med den temperaturen. Att läsa läxor på kvällarna i denna värme (OK det finns AC och fläktar men ändå!), laga mat och äta mat. Barnen kommer hem hungriga från skolan men ändå har man ingen lusta att äta en tung middag vi 6-tiden på kvällen utan man skulle nog allt gärna vänta lite. Tack och lov är värmen här inte fuktig utan det är väldigt behaglig. Jag klagar absolut inte, för det är ett underbart klimat att leva i men annorlunda att ha ett vardagsliv i!

Idag var det mosaik-dag igen. Förra gången ritade jag mest upp min påfågel på bordet och knäckte till lite bitar. Idag har jag limmat dit bitar på två ögon på påfågelfjärdrarna. Inte hög hastighet direkt! Men i rätt riktning! Framåt! Sedan en snabb tur på konstutställning i en villa och därefter lunch med M o A på klubben. Trevlig fredag som vanligt!

När jag var tonåring och kom hem från Hotell Högland i Nässjö, sen natt eller tidig morgon, vet jag att mamma kunde höra mina fotsteg när jag svängde in på Snäckstigen. Har utvecklat samma talang från vår maid och chaufför! Hör Marys sandaler långt bort på gatan. Känner även igen "vår" Toyota Innova när den kommer fast det finns många fler på gatan. Ja visst är det märkligt att man kan lära sig känna igen dessa ljud från andra väldigt liknande.

Här kommer lite fler bilder från Malidiverna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar