torsdag 7 april 2011

Mangosäsong och bisäsong?

Att det är mango-säsong kanske jag har skrivit innan. I tisdags när jag var och handlade fanns 6 olika sorters mango att välja på plus en matlagningsmango. Ja det är också annat än de knappt mogna mangos som hittar till fruktdiskarna i Sverige. De är så goda och det gäller att njuta innan säsongen är över. Har glömt att titta till mitt mangoträd på ett tag nu. Hoppas att någon hänger kvar.

Bi och getingar är något som vi nästan varit befriade ifrån. Ibland har det brummat förbi en "helikopter" men annars inte mycket. Vi har ju svarta myggnät för våra fönster och Karolinas ena fönster är lite öppet för att internet-sladden ska komma in (Indisk lösning)och igårkväll hörde hon ett jättesurr av bin utanför nätet. Bestämde mig för att ringa maintenance som idag. Men på väg till skolbussen imorse pratade jag med våra brittiska grannar och de hade boet i en palm utanför deras hus. Kanske 500 bin! Var aldrig och tittade men de skulle ringa för att spruta bort dem. När jag kom hem från city så hade Mary sopat upp en hel sopskyffel med bin från vår terass. De hade flugit dit för att dö. I dag surrar det inte utanför Karolinas fönster! Skönt att bli av med dem!

Ja så det är alltså både mangosäsong och bisäsong! Den ena slipper jag gärna och det är inte MANGON!

I början när vi flyttat hit räknade jag ju hur många fredagar vi hade varit här. Det har jag slutat med sedan länge. Har egentligen ingen aning om hur många det är nu. Men det borde vara sådär 32 stycken! 8 månader har vi varit här. Är inne på 9:e månaden nu. Men nu tror jag vi börjar räkna ner fredagar tills den 12 juni då vi åker HEM till Sverige! Tiden dit kommer att gå så snabbt. Vet inte men det känns som tiden går rekordsnabbt här!
Ska bli kul att träffa alla igen. Chattade med min gamla gymnasiekompis A idag. Det är så roligt varje gång! Så länge sedan vi sågs men nu i sommar ska vi få till det A!

Suger gärna på Maldiverna-karamellen ett tag till. Så här kommer lite fler bilder:











Att det ska vara så kul att göra "kanin-öron" på sin syster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar