söndag 10 april 2011

Exotiska trädgårdar

Exotiska träd i trädgårdarna finns det här i Palm Meadows. Vi har ju Guava, Chiku, Mango och citrus. Vem hade hört talas om Chiku innan. De ser ut som potatis som hänger i trädet. Jag har varit och tittat till mitt mango-träd idag. Det hänger några stycken på tillväxt. Hoppas att de kan mogna så vi får smaka. Våra grannar har amaryllis i rabatten som nog blommat i över en månad nu. Banan-träd finns i var och varannan trädgård och våra vänner C o R har skördat 2 stockar nu. Häftigt! Små, söta bananer. I gårkväll var vi på mycket trevlig 40-årsfest och C och jag funderade ett tag på vad det var för träd som de och deras grannar hade tills vi såg vad det var. Det var GRANATÄPPLE. Massor av små granatäpplen. Coolt tycker jag. Vi såg också att deras granne hade ett högt smalt träd med massor av Papaya. Helt klart lite exotiska trädgårdar.

Fredrik och jag och barnen har lite olika prioriteringar på helgerna. F och jag tycker det är skönt att ligga och sola och bada vid poolen några timmar. Medans Karolina tycker det är helt bortkastat att sitta där! Hon vill göra något! Tur då att de kan gå hem när de tröttnat, och vara hemma i huset och leka vad de vill, medan F och jag ligger och slappar vid poolen.

Stora är de också när de som igår kväll stannade hemma när Fredrik och jag gick på 40-årsfest. Mycket trevlig och rolig tillställning! När jag kollade min telefon efter några timmar hade jag SJU missade samtal från Karolina. Inte utan att man undrar om något hänt. Men det hade det inte utan Alexander hade bara suttit och "tjatat" om "när kommer mamma hem?". De myste med att kolla på "fil & fix" på SVTPlay, film, snacks och Marabou-mjölkcholkad. Så det gick ingen nöd på dem.

Cricket-febern hos Alexander fortsätter. Nu när VM är slut så börjar Indien-serien. Alexander har bestämt sig för att hålla på Chennai Super Kings och inte på Bangalore Royal Challengers. Märkligt val kan man tycka men de har tycka men Chennai har några spelare som Alexander gillar från VM. Fredrik, Alexander och Ramesh ska förhoppningsvis gå på en kvällsmatch snart. Det kommer nog vår lille Cricket-kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar