onsdag 6 april 2011

Nu är det vardag igen!


Dagens bild från inflygningen till Male flygplats!

Så var vi igång igen efter vår underbara resa!

Igår började skolan igen, tungt att gå upp 6.30 igen för barnen efter 2 veckors ledighet. Igår kom jag igång med gymmet igen, pluggade och åt lunch på klubben med C. Var iväg och handlade lite mat också eftersom vårt kylskåp var ganska tomt efter en vecka borta. Gott att äta egenlagad mat igen!

Idag har jag haft en pluggdag. Låg efter med en inlämningsuppgift som skulle vara inne den 25 mars och sedan 2 som ska vara inne denna veckan. Fick klart nästan alla tre. Vilket känns skönt! Har bara 2 deluppgifter kvar. Så innan veckan är slut ska nog alla tre vara inne. Att plugga på halvtid går bra så länge man inte har besök eller semester. Men tack och lov går det snabbt att ta igen. OCh sitter man ute på terassen och pluggar så går det ganska bra!
Vi har ju en liten flicka som fyller 11 år på måndag. Så jag var ute en sväng och letade lite presenter. Hittade inte mycket. Och hon önskar sig bara canvas-duk till att måla tavlor på och de hade inte rätt storlek. Karolina har börjat läsa " Vi-fem"-böcker på engelska så nu är det jakt på att få tag på alla i rätt ordning. Eftersom hon vill läsa dem i RÄTT ordning. Så nu maler hon på med dem. En " Vi-fem"-bok kostar 115 rupies, knappt 20 kr. Helt otroligt vad böcker är billigt här. Blir kul för Karolina att läsa mina "vi-fem"-böcker när vi kommer till Sverige i sommar. När jag ändå är inne på priser så köpte jag nya Kalle Anka-tidningen idag för 25 rupies = 4kr. Att tomaterna kostar 1 kr per kg just nu kanske jag inte heller har berättat!

Själv läser jag en bok som heter White Tiger som handlar om det nya, moderna Indien ur en chaufförs perspektiv. En mycket intressant bok!
Har bestämt mig för att bara läsa Indiska författare nu när vi är här. Svenska och andra internationella kan man läsa när man kommer hem! Köpte en ny indisk bok idag, "Bangalore calling" som handlar om call center-verksamheten i Bangalore. Den ska också bli kul att läsa.

När jag var på en shopping mall idag så gick jag in i en ny klädaffär med ganska fina affärer, bara jag som kund där och kanske 4 personal. Då rapar en av killarna.... Händer sällan i Sverige tror jag.... Gick därifrån ganska snabbt!

Ikväll har vi haft besök av P från Sverige. Alltid lika kul med besök av Svenskar!

Internet är ju fantastiskt och göra världen ganska liten. Karolina har nu tre kvällar i rad msn-at med sina bästisar hemma i Sverige. Och på måndag har de bestämt att de ska ha kalas för Karolina över msn. Är glad för hennes skull. Hur födelsedagen ska firas har nog inte bestämts ännu. Karolinas dröm är ju att få se en vild tiger. Vi såg ju en del av en tiger i höstas i Kabini, men fick den inte på kort. Vi hade tänkt överaska Karolina med en safari-resa till Kabini, tyvärr är allt fullbokat, vilket jag inte hade förväntat mig. Hoppas att det finns någon helg i maj. För det är ju nu när det är sommar som många djur kommer fram till vattenhålen!

Vi har ett stort träd utanför terassen med jättestora blad. Och som den har tappat blad nu i flera månader. Trädgårdsmästaren har fått ihop en påse varje dag. Men det har alltid varit mycket grönt ändå. Det har inte tappat alla blad som i Sverige. Men nu har den börjat blomma med vita blommor som luktar supergott. Supergott luktar det dock inte nu när de inte får vattna gräsmattan med renat vatten utan bara med orenat. Vattna får man bara göra varannan dag under någon timma på morgonen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar