torsdag 28 april 2011

Nu ska vi ut på tigerjakt...igen!

Imorgon bär det av till Kabini, för en långhelg med safari. Det ska bli spännande. Vi var ju i Kabini med mormor och morfar i oktober. Nu blir det en annan resort men vid samma reservat. Undrar om vi upplever samma pulsökning när vi ser första elefanten den här gången? Kanske har vi även tur att se en tiger den här gången? Mormor, Karolina och jag är ganska säkra på att vi såg benen på en tiger förra gången. Men tyvärr inget på kort!

Idag har Karolina provat ut dräkt till sin examenshögtid i maj. Det blir klädsel á la USA med cape och platt hatt med tofs! Det ska verkligen bli en upplevelse att få vara med om.

Mina vänner på taket fortsätter att samla "fluff" till sitt bo. Tror de hade varit på våra dynor till rottingmöblerna inatt. Vi plockade i alla fall in dem nu innan vi ska åka bort. De är så orädda att de springer på väggen bakom soffan där jag sitter och jobbar. Och jobbat har jag gjort idag. Skrivit klart min ena uppsats. Ska bara fixa till den lite så är den klar. Känner mig nöjd med den. Problemet är bara att nu har jag en till att skriva, som ska vara inne den 13 maj. Och jag har ingen aning om vad jag ska skriva om. Men tills jag ska börja på måndag kanske det har klarnat!

Idag var Mary lite upprörd och sa att vår stora mango-frukt i trädet var borta. Raskt trodde vi att trädgårdsmästaren tagit den. Men det visade sig att han tagit ner den och gett till Ramesh, som har sagt till honom att han inte får ta våra frukter. Nu ligger den inne i köket och jag hoppas den ska mogna. Köpte supergoda, stora gula mangos idag. Men kommer inte ihåg vilken sort trots att jag tänkte jag skulle göra det.

1 kommentar: