onsdag 13 april 2011

Tidig morgon med golf

Väckning klockan 06.00 blev det imorse för att åka iväg redan vid 07.00 till golfbanan med I och A. Första utslag redan kvart i åtta. Detta för att undvika den värsta värmen. Vissa hål blir som varma grytor. Tyvärr inte mitt livs golfrunda idag men får väl skylla på att jag inte spelat på några veckor. Jag som hade tänkt sänka mig under tiden vi är här! Men jag får väl vara glad att jag oftast spelar på mitt handikapp. För att sänka handikappet måste jag nog träna mer och kanske spela mer än en gång i veckan. Men det är så mycket man vill hinna med. Fördelen med att gå ut tidigt, förutom värmen, är att man är tillbaka redan vid 12. Det hann trots allt bli ganska varmt.

Så tillbaka hemma bakade jag frukost-bullar. Degen jäste som aldrig förr. Precis när första jäsningen var klar gick strömmen och jag började fundera på vad jag skulle göra med min deg som jäst så fint idag. Men strömmen kom snabbt tillbaka och fina bullar blev det. Att ätas nu när vi har svensk grevé-ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar