tisdag 12 april 2011

Varmt och vattenbrist

Tack för den bloggtiteln S. Kunde bara inte låta bli att återanvända din bloggtitel från igår! Den stämmer här med! Varmt är det, här är nu "Indian Summer" och 35 grader varje dag och knappast mycket svalare på kvällar och nätter. Svårt att sova av värmen om man inte kör A/C och svårt att sova av oljudet om man kör A/C. Som I sa idag:" OK, är du i den fasen, snart sover du med A/C". Ja, man vänjer väl sig vid den också!
Vattenbrist är det också! Varje eftermiddag är det nu inget vatten i flera timmar. För att spara förmodar jag. Sparar gör de inte när vattnet sprutar på gatorna. Men det är kanske inte samma vatten? Inte lätt att laga mat när man inte har något vatten att tvätta grönsaker och så i. Idag väntade jag tills vattnet kom tillbaka för att kunna skölja potatisen. Skulle i och för sig kunna skölja med flaskvatten om det kniper. Men det känns som det skulle gå åt så otroligt mycket eftersom jag inte tvättar grönsakerna bara en gång utan ganska många.... Jag har fyllt lite vattenflaskor med renat vatten för att kunna tvätta händer och så när det är vattenransonering.

När vi kom hem från Maldiverna hade mina växter i mina krukor dött. Ingen hade antagligen vattnat på en hel vecka. Blev ganska irriterad på trädgårdsmästaren som erkände att ingen vattnat dem på 5 dagar på grund av helg! Åtar man sig ett uppdrag kan man ju inte låta bli och vattna någons blommor i 5 DAGAR bara för det är helg speciellt inte som ägaren är på semester! Och speciellt inte är det är 35 grader i skuggan hela tiden! Hotade med mindre lön. Det tog nog skruv för idag planterade han 6 pelargoner i små krukor och satte fint utanför dörren (utan att jag betalt för blommorna). En stund senare ringde han på dörren och ville ha sin lön för mars..... JA vad ska man säga? Jag sa att han får sin lön imorgon eftersom jag hade fikagäster och inte kunde ta beslut om jag ska dra av en veckas lön.

Imorse kom N, G och I på fika innan vi gick iväg på OWC´s loppis. Försäljning av skänkta kläder och böcker till förmån för deras välgörenhetsarbete. 3 böcker till mig och 3 böcker till barnen blev det. Sedan åt vi lunch tillsammans med C på klubben. Trevlig förmiddag!

Har ju bokat 3 dagars safari till Kabini sista helgen i april och var tvungen att åka och betala det idag. Tack och lov var det inte så mycket trafik idag utan tog bara en halvtimma. Men ändå mer än en och en halv timma för att åka och betala en resa. Ja, det är vår vardag.

Ramesh överräckte en present till Karolina idag. En jättesöt porslins/plast ängel i gult och med fjädrar på vingarna. Vad gulligt av honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar