söndag 5 februari 2012

Avsked och Indisk logik!

Efter en härlig dag vid poolen här i Palm Meadows, god smörgås-buffé på klubben och en god och trevlig pizza- och crepes-kväll på Chez Mariannick var det så dags att säga hej då till bästisen A och hennes pappa. Oj, vad veckan har flugit iväg. Känns som igår när Karolina och jag åkte och mötte dem på flygplatsen förra lördagen. Många tårar trillade nedför Karolinas kind under och efter avskedet. Många blev kramarna innan de till slut skiljdes åt. Även jag hade svårt att hålla tårarna borta. Tänk att A kom och hälsade på! Många härliga skratt och fniss har det varit! Tiden går fort tills de ses hemma på gatan igen.

Fredrik åkte också bort i natt. Till Schweiz. Hela veckan är han borta. Hemma på lördag morgon igen. Så i huset blev det tomt idag.

Idag tog vi sovmorgon. Alexander gick upp före oss och satte sig och spelade PS3 tills Karolina och jag vaknade. Lång, lat frukost på terassen och sedan ett par timmar med sol och bad!

Åkte sedan till Hypercity och handlade lite mat. Det började bli lite tomt i vissa förråd eftersom jag inte haft tid att handla på hela veckan. Förundrades över Indisk logik igen. Vid många hotell, shoppingcenter och varuhus har de metalldetektorer och går igenom väskorna. I jakt på vad? Troligen bomber? Eller troligen för att vi ska kännas oss trygga där. Undrar ibland om de vet vad de letar efter? Lämnade min väska för genomgång. Efter mig kom en indiska som bara gick förbi. Utan att de gick igenom hennes väska. Kände mig bara tvungen att fråga varför de inte gick igenom hennes väska. Och håll i er! Här kommer svaret! Hon skulle inte handla utan bara gå till bankomaten!!! Och då har man tydligen inga bomber i väskan! Värre är det med oss som handlar!!!

Funderade också lite över Indisk logik när jag stod och skulle få frukten vägd. Mannen före hade en stor påse morötter. Personen som väger plockade ur hälften för att sedan väga påsen och sätta på en lapp. Sedan vägdes de urplockade morötterna och ytterligare en lapp sattes på påsen. De urplockade morötterna plockades sedan tillbaka i påsen.

Förstår mig verkligen inte på Indisk logik och Indiskt tankesätt även om vi varit här ett och ett halvt år nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar