torsdag 23 februari 2012

Svensk-lunch!

Idag var det dags för svensklunch igen. Sista torsdagen i varje månad (i teorin) så träffas alla medföljande svenskar som har tid och äter lunch någonstans. Idag hade valet fallit på den lilla pizzerian/creperian "Chez Mariannick" bara några minuter från oss. Skönt att slippa sitta så länge i bilen idag. Mycket bil har det blivit på senast veckan! Många timmar. Kul att träffa svenskor som bor på andra delen av Bangalore och även prata lite mer med såna man normalt inte umgås så mycket med. 27 stycken kom idag och vi fyllde hela lokalen. Det blev nästan svårt att prata i den höga ljudvolymen! En skål utbringades också för Sveriges just nyfödda, lilla prinsessa! 

Vart tiden tar vägen förstår jag inte. Tänk att det redan är en vecka sedan som jag skrev att jag hade stekt ägg till våra äggmackor inför avfärden till Hampi förra fredagen. Känns som om tiden går oroväckande snabbt och bara snabbare och snabbare! 

Mary undrade idag om vi inte kunde förlänga ett år till här i Indien. Hon gillar att jobba hos oss men sedan är det ju en trygghet att ha ett jobb (här också!). Hon står ju också inför en osäkerhet, att inte ha något jobb. Och med tanke på att hon försörjer hela familjen så är det ju ett väldigt stort hot om hon inte skulle få något nytt jobb. Men det tror jag hon kommer att få. Jag förklarade att jag måste hem till mitt jobb och jobba. Återigen frågade hon om vi verkligen inte hade någon maid? "Men hur hinner du med allt? Ja, det kan man undra? Men visst har det gått förut så går det säkert nu också! Hon är också förundrad över att vi har två bilar hemma men ingen chaufför! Att vi kör bilarna själva! Och ingen trädgårdsmästare har vi heller!

Karolina pluggar på till sina "exams" nästa veckan. Två prov på måndag och sedan ett varje dag hela veckan. Och vanliga skoldagar däremellan. Tuff vecka som ligger framför henne! 


Här kommer lite bilder från Raja-market i tisdags!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar